Continental AG și-a înrăutățit țintele de profitabilitate pentru divizia sa de anvelope și pentru ansamblul grupului, indicând efectele valutare și sporirea barierelor comerciale, transmite Reuters.
Grupul german se așteaptă în 2025 la o marjă de profit între 12,5% - 14% la divizia de anvelope, după ce anterior estima un nivel de 13,3% - 14,3%. La nivelul grupului, marja de profit în acest an ar urma să scadă între 10% - 11%, față de previziunea anterioară de 10,5% - 11,5%, arată Știri pe surse.

Noile prognoze țin cont de actualele taxe vamale americane, a precizat producătorul de componente auto și anvelope.
Continental a confirmat de asemenea planurile de vânzare a diviziei ContiTech anul viitor, pentru se concentra pe sectorul anvelopelor.
"Din păcate, motivele pentru transformarea noastră internă sporesc zilnic", le-a spus jurnaliștilor directorul general Nikolai Setzer, indicând dificultățile macroeconomice și turbulențele geopolitice, în timp ce taxele vamale americane afectează lanțurile de aprovizionare.
De asemenea, Continental intenționează să scindeze divizia auto, care se va numi Aumovio, listarea sa fiind planificată în septembrie. Conform site-ului Continental, " Aumovio va oferi produse electronice și soluții avansate de mobilitate pentru vehiculele definite de software, precum și o mobilitate sigură, conectată și autonomă pentru o gamă largă de clienți globali".
"Avem deja o dată. Pregătirile sunt în curs, iar detaliile vor fi anunțate la momentul potrivit", a afirmat directorul financiar Olaf Schick.

În primul trimestru din 2025, profitul înainte de dobânzi, taxe și elemente speciale (EBIT) s-a situat la 586 milioane de euro, în timp ce analiștii se așteptau la 485 milioane de euro, a anunțat recent Continental. Marja de profit a fost de 6%, depășind previziunile analiștilor, de 5,1%.
În primul trimestru din 2025, profitul net atribuibil acționarilor s-a situat la 68 milioane de euro, comparativ cu pierderi de 53 milioane de euro în perioada similară din 2024. Câștigurile pe acțiune au fost de 0,34 euro, de la pierderi de 0,27 euro anul trecut.
Pe segmentul de anvelope, vânzările au scăzut cu 0,8% în primele trei luni din acest an, la 9,707 miliarde de euro, de la 9,788 miliarde de euro în perioada similară din 2024.
În primul trimestru din 2025, producția globală de automobile și vehicule comerciale ușoare a crescut cu aproximativ 1%, la 21,7 milioane de unități.
În anul fiscal 2025, Continental se așteaptă ca divizia auto să înregistreze vânzări consolidate de aproximativ 19,5 - 21 miliarde de euro și o marjă de profit de aproximativ 10,5% - 11,5%.

Noile taxe vamale impuse de SUA mărfurilor din Mexic și Canada ar urma să afecteze rezultatele financiare ale companiei, avertizează analiștii. Continental are fabrici în cele trei țări și are aproximativ 38.000 de angajați în America de Nord, care este a doua piață a companiei după Europa.
Continental se numără printre giganții industriali germani care au fost afectați de tranziția la o economie mai curată. Tranziția este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut grație producției unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, și care beneficia de sute de producători locali de componente.