Ford Puma a înregistrat în luna mai o producție de două ori mai mare față de cea înregistrat în urmă cu un an, pe fondul creșterii impactului noului model cu propulsie electrică, Puma Gen-E, după cum reiese din datele analizate de Profit.ro.
În același timp, modelele comerciale produse la Craiova au cunoscut și ele o creștere a volumelor produse.
Ford Otosan a fabricat în luna mai un total de 24.340 de autovehicule în uzina din Craiova, volumul fiind unul dintre cele mai ridicate din istoria fabricii.

Cele mai multe autovehicule au fost produse la Craiova în luna octombrie 2024, potrivit datelor oficiale consultate de Profit.ro. Producția din luna mai a reprezentat o creștere de 63,16% raportat la volumul din urmă cu un an, adică o creștere majoră, cu circa 10.000 de vehicule. De asemenea, este o creștere foarte mare și față de luna anterioară, când erau produse 17.692 vehicule.
Din acest total, cea mai mare parte a fost reprezentată de modelul Puma, care a însumat 16.553 de unități asamblate, atât cu motoare mild-hybrid, cât și cu motoare complet electrice (Gen-E).
Volumul de mașini Puma produse este cu 92,79% mai mare față de producția din mai 2024, când erau asamblate doar 8.586 de autoturisme Puma.
În același timp, modelele Transit Courier și Tourneo Courier au înregistrat și ele un avans de 23 de procente față de nivelul din 2024, cu un total de 7.787 unități. Ford Otosan a început producția versiunilor electrice și pentru aceste două modele, dar nu oferă informații defalcate privind ponderea acestora în total.

După primele cinci luni ale anului, uzina Ford Otosan din Craiova a depășit pragul de 100.000 de vehicule asamblate, înregistrând o majorare a producției de 1,08% raportat la volumul de anul trecut, cu un avans de 17,5% pentru modelele Courier, dar cu o scădere de 7 procente pentru Puma, din cauza scăderilor din primele luni ale acestui an.
În total, au fost fabricate 101.943 de autovehicule, în intervalul ianuarie – mai, dintre care 62.694 unități au fost Puma și 39.249 au fost Courier.
De la achiziția fabricii, Ford Otosan - companie în care Ford și Koc Holding sunt acționari cu procente egale - a investit circa 500 de milioane de euro pentru creșterea capacității de producție și pentru pregătirea liniilor de fabricație în așa fel încât să poată produce și mașini electrice.
O linie de asamblare a bateriilor a fost instalată în secția de motoare, fiind folosite celule produse de SK On, în Ungaria.