Anunțate încă de la finalul anului trecut, mărcile Omoda și Jaecoo, care aparțin companiei chineze Chery, vor veni în acest an în România, după cum arată informațiile transmise pentru Profit.ro de reprezentanții companiei chineze, primele modele lansate urmând să fie două SUV-uri.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Divizia de automobile premium a grupului chinez Chery, care operează mărcile Omoda și Jaecoo, va intra oficial pe piața din România prin intermediul unui distribuitor general, o companie din Ungaria.

4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
„Brandurile noastre Omoda și Jaecoo au semnat o scrisoare de intenție cu Genius Automotive Europe kft, companie maghiară, confirmând astfel că aceasta va activa ca agent al afacerii de distribuție al Omoda și Jaecoo pe piața românească”, a declarat pentru Profit.ro Mark Pu, Brand Manager al celor două mărci pentru Ungaria și România. „Negociem cu compania pentru a înființa o echipă profesionistă exclusiv pentru piața românească”.
Genius Automotive Europe este compania maghiară care a preluat importurile de autombile ale grupului Chery pe piața din Ungaria încă din 2022. Acordul semnat pentru România cuprinde și distribuția pe piața din Bulgaria a mașinilor Omoda & Jaecoo.
Omoda și Jaecoo sunt mărcile cu care Chery a intrat deja pe primele piețe în vestul Europei, Spania și Italia. Anul trecut, Omoda a vândut aproximativ 15.000 de vehicule în Europa, iar Jaecoo a atins un nivel de circa 2.500 de unități livrate, potrivit statisticilor analizate de Profit.ro. Mașinile celor două mărci produc atât versiuni electrice, cât și motorizări hibride și cu combustie.

„Planul nostru pentru piața din România este împărțit aproximativ în trei etape. În prima parte, intenționăm să demarăm promovarea mărcilor, începând cu luna iunie. A doua parte este evenimentul de lansare a mărcii și a produselor, care va avea loc în al patrulea trimestru al acestui an. Vom lansa modelele OMODA5 și JAECOO7, cu diferite sisteme de propulsie. În cele din urmă, intenționăm să consolidăm și mai mult conversia vânzărilor, după lansare”, a mai declarat pentru Profit.ro Mark Pu.
Omoda 5 este un SUV de 4,40 metri lungime, cu o siluetă de tip coupe, având motorizări atât electrice, cât și cu combustie, cu tracțiune față și 4x4. Jaecoo 7 (FOTO) este un SUV cu dimensiuni apropiate, dar cu un design mai robust, amintind de modelele Range Rover. În Europa, Jaecoo 7 este vândut cu un motor PHEV, bazat pe un propulsor cu combustie de 1.5 litri.

Chery a cumpărat în Spania fosta uzină Nissan, în care era produs modelul Navara, și asamblează în prezent în această uzină modelul Tiggo 8, care este vândut local sub brandul Ebro și în Italia, sub brandul DR. Compania a dat de înțeles în mai multe declarații că este interesată să mai construiască o a doua fabrică europeană, dar nu a oferit detalii privind locul în care ar putea fi poziționată această fabrică. Au apărut inclusiv informații despre o posibilă preluare a uzinelor VW din Germania pe care compania germană vrea să le închidă.
Marca Chery va intra, de asemenea, pe piața din România în acest an, importul și distribuția fiind asigurate de AutoItalia, importator al mărcilor Fiat, Alfa Romeo și Leapmotor.

Chery, o companie cu capital de stat, este cel mai mare exportator de automobile din China, având în 2024 un volum de 1,14 milioane de vehicule exportate anul trecut, aproape jumătate din vânzările realizate de companie la nivel global, care au urcat la 2,6 milioane de vehicule. Volumul exportat a fost de aproape trei ori mai mare decât exporturile BYD și mai mult decât duble față de cele ale Geely, depășindu-le totodată pe cele ale rivalilor de la SAIC (MG).
Pe piața de origine, China, Chery s-a situat doar pe locul 5 în clasamentul vânzărilor, dar a avut cea mai mare creștere din piață, cu 65% peste nivelul înregistrat în 2023.