Constructorul auto cu cea mai mare experiență și cele mai multe automobile vândute la nivel global, pe segmentul full-hybrid, Toyota, a lansat cel mai mic și cel mai economic automobil cu motorizare hibridă benzină – electric, având un consum extrem de mic, ce poate fi comparat cu cel al mașinilor cu încărcare, PHEV.
Toyota a dezvoltat o versiune de motorizare full-hybrid pentru cel mai mic crossover al său, Aygo X, care devine în acest moment cel mai mic model hibrid de pe piața europeană, având și cele mai mici emisii de CO2 pentru un vehicul fără încărcare la priză.

Constructorul japonez a comunicat o valoare a emisiilor de 86 de grame CO2/km, ceea ce înseamnă un consum de benzină mediu de aproximativ 3,7 litri. Valoarea nu a fost comunicat oficial, ci este estimată pe baza calculelor specifice emisiilor de CO2 pentru benzină.

Noua motorizare vine o dată cu faceliftul modelului Aygo X, care aduce o serie de schimbări estetice discrete, cum este noua grilă redesenată, noi faruri și o capotă cu linii noi, constructorul alegând să conserve cele mai multe dintre trăsăturile acestui model care s-a dovedit extrem de popular, dacă ținem cont de cele 287.000 de unități vândut în cei trei ani de la lansare.

Motorul de bază care stă în centrul grupului motopropulsor este același 1.5 litri de pe Yaris, care înlocuiește motorul mai mic, de 1.0 litri, care beneficiază de o ardere mai completă, cu un randament mai bun, iar în raport cu greutatea foarte mică a mașinii atinge performanțe de emisii pe care nicio altă mașină din segment nu le poate atinge, cel puțin deocamdată.

Pentru a putea instala noul motor pe acest model, care a fost proiectat inițial doar pentru motorul de un litru, Toyota a modificat partea frontală a mașinii, consola fiind alungită cu 76 mm, fără să modifice ampatamentul de numai 2,43 metri. Portbagajul a rămas nemodificat, la 231 litri, dar sub scaunele din spate a fost amplasată mica baterie necesară recuperării energiei și propulsiei electrice. De asemenea, bateria auxiliară a fost mutată sub portbagaj, fără să afecteze capacitatea de stocare.

Noul motor are o putere mai mare cu 44 CP față de propulsorul de un litru, având o valoare maximă de 116 CP, ceea ce-i permite să accelereze de la 0 la 100 km/h în sub 10 secunde.
O altă premieră pentru acest model va fi și versiunea GR Sport, pe care o putem regăsi pe alte modele, dar care n-a mai fost oferită în acest segment. Versiunea sport cu nume inspirat din echipele de sport Toyota Gazoo Racing se remarcă mai mult prin designul aparte, cu o schemă proprie de culori, o grilă diferită și jante de aliaj tipice GR. La nivel de dinamică, doar setările ușor mai sportive ale suspensiei și direcției aduc un plus de sportivitate, fără un plus de performanță la motor.
Toyota a anunțat că mașina va fi disponibilă în a doua parte a acestui an pentru comenzi. Aygo X este produs în Cehia, în uzina Toyota din această țară, o uzină pe care japonezii au construit-o împreună cu PSA dar pe care a preluat-o integral în urmă cu patru ani.


