FOTO Wizz Air, moment strategic în România - deschide un mare centru de mentenanță în incinta Romaero

Auto/Transporturi   
FOTO Wizz Air, moment strategic în România - deschide un mare centru de mentenanță în incinta Romaero

Compania aeriană maghiară low-cost Wizz Air deschide un centru de mentenanță dedicat exclusiv întreținerii aeronavelor sale, amplasat în incinta unității Romaero, lângă Aeroportul Internațional Băneasa.

Cu noi aeronave deja anunțate, care urmează să se alăture bazelor din București Băneasa, Sibiu, Suceava și Timișoara până la finalul acestui an, Wizz Air va opera o flotă locală formată din 43 de aeronave în următorul sezon de iarnă.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Va fi deschis un nou drum expres în România CITEȘTE ȘI VIDEO Va fi deschis un nou drum expres în România

Astfel, România va continua să găzduiască cea mai mare flotă din rețeaua Wizz Air, cu cele mai multe aeronave staționate local decât în oricare altă țară.

FOTO Wizz Air, moment strategic în România - deschide un mare centru de mentenanță în incinta Romaero

Primul astfel de centru de mentenanță din România marchează un moment strategic important pentru Wizz Air.

Serviciile din cadrul Centrului de Mentenanță Băneasa vor începe din luna octombrie a acestui an.

ANUNȚ Dezvăluire cu reacție nervoasă - Câți bani ia conducerea CFR Călători CITEȘTE ȘI ANUNȚ Dezvăluire cu reacție nervoasă - Câți bani ia conducerea CFR Călători

Prin asigurarea de sloturi de mentenanță în România, această investiție va îmbunătăți eficiența operațională și va extinde portofoliul soluțiilor de mentenanță în regiune.

Centrul de Mentenanță va asigura activitățile companiei aeriene programate pentru mentenanță grea, cum sunt schimburile de motoare, cât și pentru mentenanța ușoară, care poate include verificările periodice și inspecțiile anuale, pentru aeronavele staționate în România și cele provenind din țările vecine.

Pentru desfășurarea lucrărilor de mentenanță, Wizz Air a semnat un contract pe trei ani cu o organizație de mentenanță certificată, care sprijină Wizz Air și în alte locații din Italia și Albania, iar, împreună cu resursele specializate ale Romaero, va concentra eforturile operaționale pentru a livra servicii de înaltă calitate flotei Wizz Air.

Mauro Peneda, directorul general al Wizz Air Malta: „Deschiderea primului nostru centru de mentenanță dedicat din România reprezintă un pas strategic important pentru Wizz Air. După inaugurarea bazei noastre de la Aeroportul Băneasa în luna aprilie și anunțul alocării celei de-a doua aeronave, venit chiar săptămâna trecută, ne bucurăm să aducem încă o noutate importantă pe plan local.”

Wizz Air planifică extinderea rețelei din România, incluzând și mai multe destinații de agrement, modelul de lucru fiind suficient de agil pentru a pătrunde pe piețe extra-europene cu cerere mare, prin servicii eficiente de tip punct-la-punct, transmite CEO-ul Wizz Air, József Váradi, într-o discuție cu Profit.ro.

Comportamentul pasagerilor care aleg companiile low-cost s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, iar în cazul companiei aeriene maghiare Wizz Air, profilul clientului s-a conturat clar: este tânăr, digitalizat și caută o experiență de călătorie flexibilă. România nu face excepție, spune CEO-ul, care vorbește despre o generație nouă de călători ce modelează industria aeriană.

„Baza noastră de consumatori este foarte tânără. Și la Wizz Air, echipa este foarte tânără – vârsta medie a angajaților este în jur de 30 de ani, iar aceasta este și vârsta medie a clienților noștri. Asta înseamnă că, comportamentul lor este influențat semnificativ de tendințele tehnologice – rețele sociale, inteligență artificială, city break-uri în familie etc. Vedem acest tip de comportament și în România. Drept urmare, ne adaptăm – am introdus multe rute în România pentru a răspunde acestor nevoi”, spune József Váradi, CEO-ul Wizz Air, într-o discuție cu Profit.ro.

Schimbarea profilului pasagerului se reflectă și în modul în care compania construiește oferta: flexibilă, fragmentată și adaptată așteptărilor.

„Am fost mereu susținători ai ideii de a fragmenta prețurile: avem tarife de bază foarte mici, iar pentru orice altceva – servicii suplimentare, prioritate etc. – se plătește separat. Consider că este un sistem democratic, pentru că plătești doar pentru ceea ce consumi și pentru ce îți dorești”, explică Váradi.

FOTO Wizz Air, moment strategic în România - deschide un mare centru de mentenanță în incinta Romaero

Cu toate acestea, pe lângă eficiență, pasagerii cer și confort. „Oamenii au acum mai mulți bani pentru a călători. Tot mai mulți vor o experiență bună, fără să fie nevoiți să-și organizeze singuri toate detaliile. Așadar, este interesant: pe de o parte, fragmentăm serviciile – plătești doar ce ai nevoie; pe de altă parte, încercăm să satisfacem și categoria de clienți care își doresc o experiență completă, fără bătăi de cap.”

Această generație de pasageri vine și cu așteptări tehnologice. Wizz Air investește în AI și personalizare pentru a ține pasul cu ei. „Cred că este esențial să continuăm să observăm aceste schimbări de comportament ale consumatorilor și să ne adaptăm constant, pentru că, dacă nu o faci, riști să devii irelevant foarte repede. Ritmul schimbărilor este accelerat, deci și noi trebuie să fim agili. Investim mult în tehnologie, în inteligență artificială și în personalizarea ofertei, pentru a răspunde cât mai bine cerințelor clienților.”

EXCLUSIV FOTO Drăghici Dental a fost vândut CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Drăghici Dental a fost vândut

Váradi confirmă că millennials domină profilul de client Wizz Air și în România.

FOTO Wizz Air, moment strategic în România - deschide un mare centru de mentenanță în incinta Romaero

„Dacă ne uităm la media de vârstă a pasagerilor unei companii aeriene europene obișnuite, este probabil peste 40 de ani. La noi, media este mult sub acest prag.

Deci, vorbim despre o populație mult mai tânără decât în cazul altor operatori, ceea ce este interesant – pentru că în Europa de Vest, de exemplu, ai tendința să presupui că odată cu vârsta vine și capacitatea financiară de a zbura cu companii tradiționale, chiar dacă acestea impun costuri mari.

Dar în Europa Centrală și de Est nu funcționează așa – publicul care își dorește să zboare este foarte tânăr. Aș spune că această medie de vârstă – în jur de 30 de ani – este un fenomen global pentru noi, nu doar specific României sau Europei.”

FOTO Wizz Air, moment strategic în România - deschide un mare centru de mentenanță în incinta Romaero

În România, majoritatea pasagerilor sunt bărbați cu vârste între 26 și 45 de ani – adică exact în inima generației millennials. Cu toate acestea, nevoile sunt comune indiferent de profilul demografic: „Toți pasagerii noștri își doresc acum o experiență fluidă: prețuri accesibile, flexibilitate, punctualitate, servicii digitale și responsabilitate față de mediu. Prin strategia noastră de creștere, ne extindem pentru a răspunde acestor așteptări, menținând în același timp disciplina financiară care definește modelul nostru de afaceri și care ne oferă un avantaj competitiv într-o piață în expansiune.”

Motivațiile de călătorie, adaugă József Váradi, s-au modificat și ele.

„În anii anteriori, principalul motiv pentru care românii călătoreau cu compania noastră era vizitarea prietenilor și rudelor — iar acest lucru rămâne valabil. Cu toate acestea, am observat recent că turismul de agrement a depășit călătoriile de afaceri în România.

Am început deja să răspundem acestui trend prin lansarea unor rute către destinații precum Abu Dhabi, Dubai (cu plecări din București și Cluj-Napoca) și Marrakesh (cu plecare de pe aeroportul OTP). Modelul nostru este suficient de agil pentru a pătrunde pe piețe extra-europene cu cerere mare, prin servicii eficiente de tip punct-la-punct.

Avem în plan să continuăm extinderea rețelei noastre din România, incluzând și mai multe destinații de agrement”, precizează József Váradi.

EXCLUSIV Giovanni Valentini, CEO Apex Alliance Hotel Management: Continuăm expansiunea pe piața românească CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Giovanni Valentini, CEO Apex Alliance Hotel Management: Continuăm expansiunea pe piața românească

Un exemplu recent de adaptare la cererea din România este abonamentul „All You Can Fly”, care permite călătorii nelimitate într-o perioadă fixă.

„Știm că pasagerii noștri sunt familiarizați cu tehnologia și adoră să zboare. Abonamentul nostru ‘All You Can Fly’ răspunde direct acestui trend, iar rezultatele au fost încurajatoare, în special în România. 10% dintre abonații ‘All You Can Fly’ au ales aeroporturi din România ca punct de plecare. Mai mult, România ocupă primul loc la nivelul numărului de abonați care au ales aeroporturi românești ca punct de plecare”, mai spune CEO-ul Wizz Air.

Wizz Air este cea mai mare companie low-cost din Europa Centrală și de Est, cu o expansiune accelerată și o prezență solidă în România.

A fost fondată în 2003, iar primul zbor comercial a avut loc în mai 2004. În 2015, Wizz Air s-a listat la Bursa din Londra, sub simbolul WIZZ, și de atunci a devenit unul dintre cei mai dinamici operatori europeni, cu o flotă care a ajuns la peste 220 de aeronave Airbus, dintre care mai bine de jumătate sunt modele noi, eficiente energetic (A320/321neo).

EXCLUSIV Alin Burcea explică cedarea de acțiuni la Paralela 45: Eram mici și rămâneam mici într-o țară atacată de \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Alin Burcea explică cedarea de acțiuni la Paralela 45: Eram mici și rămâneam mici într-o țară atacată de "invadatori". Vom veni cu tarife mai bune. Polonezii au un plan de angajări destul de puternic. Eu peste 3 ani ies la pensie

Compania a intrat pe piața românească în 2007, odată cu primul zbor de la București Otopeni. De atunci, Wizz Air și-a consolidat rapid poziția: în 2024 a transportat aproximativ 13 milioane de pasageri din și către România și a depășit borna de 100 de milioane de pasageri români transportați de la începutul operațiunilor locale.

În prezent, Wizz Air operează șase baze permanente în România: București (Otopeni și, mai nou, și Băneasa), Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Craiova și Sibiu. Baza din București este cea mai mare, găzduind peste 21 de aeronave. În total, compania are 33 de aeronave staționate în România, ceea ce o face cel mai mare operator aerian din țară, cu o cotă estimată de piață de 55–57%.

Rețeaua Wizz Air din România este una dintre cele mai extinse din Europa: oferă peste 170 de rute către aproape 80 de destinații din 24 de țări, cu un accent tot mai mare pe orașele din vestul Europei, dar și spre destinații mai noi, precum Gran Canaria sau Yerevan. Spre exemplu, în 2024, Wizz Air a lansat 6 noi rute din Sibiu (inclusiv Madrid și Viena) și și-a extins operațiunile pe aeroportul Băneasa, care a devenit o bază permanentă începând cu anul acesta.

Giovanni Valentini, CEO Apex Alliance Hotel Management: 40% din valoarea totală a portofoliului provine din România. Asta arată cât de importantă este pentru noi. Bucureștiul trebuie să investească serios pentru a se putea transforma într-o piață pregătit CITEȘTE ȘI Giovanni Valentini, CEO Apex Alliance Hotel Management: 40% din valoarea totală a portofoliului provine din România. Asta arată cât de importantă este pentru noi. Bucureștiul trebuie să investească serios pentru a se putea transforma într-o piață pregătit

Compania are peste 1.500 de angajați direcți în România și contribuie indirect la crearea a peste 60.000 de locuri de muncă prin întreaga sa rețea de servicii și furnizori.

Wizz Air mizează pe o strategie de eficiență operațională, prețuri mici și extindere agresivă, mai ales în perioade de criză, când competitorii reduc zboruri. În pandemie, compania a deschis baze, a cumpărat avioane și a intrat pe piețe noi.

Astăzi, își propune să ajungă la 500 de aeronave până în 2030 și se poziționează ca cel mai „verde” operator european din zona low-cost, grație investițiilor în tehnologie modernă și flote cu emisii reduse.

viewscnt
Afla mai multe despre
wizz air
józsef váradi