Tarifele vamale fac prăpăd la Volvo: compania suedeză anunță un cost suplimentar de 1,2 miliarde de dolari și pare a pregăti o amânare a lui ES90

Auto/Transporturi   
Tarifele vamale fac prăpăd la Volvo: compania suedeză anunță un cost suplimentar de 1,2 miliarde de dolari și pare a pregăti o amânare a lui ES90

Volvo Cars a anunțat că va fi nevoită să suporte o cheltuială unică, non-cash, de 11,4 miliarde de coroane suedeze, echivalentul a 1,2 miliarde de dolari, în al doilea trimestru al acestui an, motivul fiind impactul pe care introducerea tarifelor vamale din SUA îl au asupra a două modele electrice, dar un motiv real este și întârzierea de un an a lui EX90.

Volvo va fi puternic afectată de situația din piața de mașini electrice și de tarifele vamale din SUA, una dintre piețele principale pentru vehiculele complet electrice. Compania a transmis că EX90 „va avea o rentabilitate redusă pe durata de viață, în ciuda unei îmbunătățiri majore a calității software-ului și a unei creșteri planificate a volumului de producție. Acest lucru se datorează întârzierilor semnificative de lansare din trecut și costurilor suplimentare de dezvoltare ulterioare”.

Urmărește-ne și pe Google News
Angajațiii de la metrou au o altă viziune: Sporurile sunt o obligație pentru \ CITEȘTE ȘI Angajațiii de la metrou au o altă viziune: Sporurile sunt o obligație pentru "sacrifiul" lor de a lucra în subteran. Primesc însă și șefii de la etajul 9

Volvo invocă cheltuieli suplimentare inclusiv din cauza tarifelor dar cauza principală pare a fi, totuși, întârzierea lansării de aproximativ un an.

Aceeași problemă apare și la ES90, sedanul electric care ar trebui să înlocuiască vechiul S90 în oferta constructorului. „Între timp, din cauza tarifelor de import, compania nu poate în prezent să vândă profitabil Volvo ES90 în Statele Unite, în timp ce marjele ES90 sunt, de asemenea, sub presiune în Europa, din același motiv”, susțin cei de la Volvo.

Prezentat oficial încă din 2022, și lansat în 2024 cu mare întârziere, din cauza problemelor de software, EX90 a început livrările anul trecut fără unele funcții de asistență, clienții fiind anunțați că vor beneficia ulterior de o actualizare. „Unele caracteristici și funcționalități ar putea întârzia când vă vom livra modelul dumneavoastră EX90.

Aceste caracteristici vor fi adăugate ulterior printr-o actualizare”, a transmis Volvo clienților care au comandat anul trecut noul EX90, al doilea din seria EX, după compactul EX30. Lista funcțiilor afectate era una destul de cuprinzătoare și includea o serie de funcții de siguranță, precum sistemul de evitare a unui impact pe timp de noapte bazat pe senzori cu Lidar. De asemenea, evitarea coliziunilor în intersecții, asistența în viraje, prin care se reduce automat viteza în timpul rulării în curbe.

Și unele funcții de entertainment, precum conectarea prin Apple CarPlay, sistemul de iluminat ambiental al diaplayului central, sistemul de control al managementul bateriei, cel care controlează programul smart de încărcare, dar și cel care permite încărcarea automată, prin cont și sistemul de încărcare bi0direcțional. Odată cu startul livrărilor în toamna trecut, mașina s-a scumpit cu peste 3.000 de dolari, în încercarea de recuperare a pierderilor generate de aceste probleme de software.

„Având în vedere evoluțiile pieței, cum ar fi tarifele de import din SUA, întârzierile în dezvoltarea și lansarea modelului EX90 și prioritizările investițiilor strategice, am reevaluat ipotezele privind volumul de producție pentru aceste două mașini. Acest lucru a dus la o rentabilitate pe durata de viață mai mică decât cea planificată”, a declarat Fredrik Hansson, director financiar la Volvo Cars.

Ofensivă chineză: Cei mai mari producători auto au vândut aproape 9 milioane de mașini și au crescut exporturile cu un sfert, în primele șase luni CITEȘTE ȘI Ofensivă chineză: Cei mai mari producători auto au vândut aproape 9 milioane de mașini și au crescut exporturile cu un sfert, în primele șase luni

Cheltuiala anunțată de Volvo a fost generată de „ajustările volumelor preconizate și ale rentabilității planificate pe durata de viață asociate platformei pentru mașinile EX90 și ES90, adaptând activele la realitățile cunoscute ale pieței. Se estimează că 4,0 miliarde SEK din taxă va avea impact asupra costului vânzărilor, iar cea mai mare parte a sumei rămase afectează linia de cercetare și dezvoltare din raportarea financiară”, mai transmit reprezentanții Volvo. „Efectul asupra venitului net al grupului va fi de 9,0 miliarde SEK și va fi raportat în rezultatele Volvo Cars pentru trimestrul 2, care vor fi publicate pe 17 iulie 2025”.

Volvo se confruntă cu scăderi ale vânzărilor la nivel global, în luna iunie fiind raportată o scădere de 12 procente, cu -9% scădere pe prima jumătate de an, în care compania a vândut 353.780 de vehicule.

În SUA, Volvo a raportat o creștere a vânzărilor de 6% pe primele șase luni, inclusiv 4% pe segmentul electric, dar luna iunie a adus și în SUA scăderi de 7 procente în total și de -4% la electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo ex90
volvo es90
volvo profit
vanzari volvo