Înmatriculările din România au scăzut semnificativ în luna aprilie, coborând sub pragul de 10.000 de autoturisme și la puțin peste 15.000 de vehicule, cu tot cu LCV-uri. Românii așteaptă cu nerăbdare noul Program Rabla, care ar trebui să înceapă luna aceasta, cu valori majorate ale tichetelor.
România a înmatriculat în luna aprilie 15.606 vehicule, în scădere cu 19,06% față de anul anterior, potrivit datelor DGPCI analizate de Profit.ro. Din acest total, 9.996 au fost autoturisme, pe acest segment scăderea fiind și mai gravă, de 24,71%.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Efectul a fost anticipat de reprezentanții industriei auto, care au spus clar că o prelungire a startului Rabla este mai periculoasă decât o eventuală anulare a acestui program, deoarece generează scăderi nedorite ale vânzărilor de automobile, care nu mai sunt recuperate în totalitate în viitor.
Pe segmentul de autoturisme, având în vedere baza de raportare foarte mare, scăderea înmatriculărilor este, în termeni nominali, de 3.200 de vehicule, un volum foarte mare de vehicule, care înseamnă o pierdere de aproape 100 de milioane de euro pentru industria auto locală.

Cele mai vândute mărci au fost și cele care au pierdut cei mai mulți clienți, în aprilie. Dacia, marca locală cu o cotă de piață de aproximativ 30%, a suferit o scădere de peste 40%, cu un volum de 2.321 vehicule înmatriculate, în timp ce Toyota, marca cea de import cea mai populară în acest an, a pierdut -27% din vânzări, respectiv 997 unități, raportat la luna aprilie 2024.
De asemenea, pe locul trei al vânzărilor, Skoda a înregistrat un declin de 13,5%, cu un volum de 842 unități înmatriculate. Și VW (-23%), Renault (-26%) sau Hyundai (-31%) au suferit scăderi importante ale vânzărilor.

În acest context, Dacia Duster a fost din nou cel mai vândut automobil din România, menținându-se pe primul loc în acest an, cu 882 de unități înmatriculate în aprilie, cu peste 200 de unități în plus față de Logan, modelul cel mai vândut în România de două decenii.
Pe locul al treilea s-a menținut Sandero, cu 558 de unități, dar pe locul patru nu s-a mai situat un model Dacia, ci Toyota Corolla, cu 337 de unități, urmat de Skoda Octavia, cu 296 unități.
Scăderea masivă a modelului electric Spring (doar 9 unități înmatriculate) a fost generată, indiscutabil, de așteptarea clienților pentru un tichet Rabla, care anul acesta va valora 7.400 de euro.

De altfel, vânzările de mașini electrice s-au prăbușit pur și simplu în aprilie, cu -70%, ca urmare a amânării Rabla.
Tesla, care anul trecut era cea mai vândută marcă electrică de import, a pierdut 68% din volumul înregistrat în urmă cu un an, având în luna patra numai 70 de vehicule înmatriculate