Producătorii germani de automobile au avut costuri uriașe în prima lună de tarife vamale cu SUA. Exporturile Germaniei de mașini electrice vor atinge un nivel record în 2024

Auto/Transporturi   
Producătorii germani de automobile au avut costuri uriașe în prima lună de tarife vamale cu SUA. Exporturile Germaniei de mașini electrice vor atinge un nivel record în 2024

Costurile generate de majorarea tarifelor pentru automobilele și componentele exportate în SUA de constructorii auto din Germania au urcat până la jumătate de miliard de euro, potrivit lui Hildegard Muller, președinta asociației industriei auto germane, VDA.

Producătorii de automobile din Europa au de plată în acest moment un tarif vamal de 25% la importul pe teritoriul SUA de vehicule și piese auto. Cel mai mare impact al acestei măsuri a fost resimțit de constructorii auto din Germania, care reprezintă aproximativ 90% din mașinile europene vândute în SUA și un procent important pentru toate mărcile non-americane de pe această piață.

Urmărește-ne și pe Google News

Chiar dacă Volkswagen, BMW sau Mercedes produc în SUA cele mai populare modele ale momentului, în special SUV-uri, acestea reprezintă doar o mică parte din totalul vânzărilor acestor mărci pe piața locală, o bună parte din mașinile vândute fiind produse ori în Mexic, ori în Europa.

Din acest motiv, pentru e menține prețurile la același nivel, unii dintre producători au preferat să susțină diferența de tarife vamale, integral sau parțial. De asemenea, prin taxarea componentelor importante de fabricile acestor mărci din SUA, sumele datorate s-au majorat și mai mult.

Hildegard Muller, președinta VDA, asociația constructorilor auto din Germania, a dezvăluit într-un interviu pentru Westdeutsche Allgemeine Zeitung că doar în aprilie, costurile generate au fost uriașe. „Dacă acest lucru continuă, povara asupra companiilor noastre membre va fi considerabilă. Am estimat că producătorii germani au suportat costuri suplimentare de aproximativ jumătate de miliard de euro în afacerile de export din Germania în SUA, în luna aprilie. Sunt sume care cântăresc deosebit de greu în plină transformare a industriei. În luna mai, au fost adăugate tarifele pentru piesele auto”, spune Muller, care este de părere că „sigur va exista o înțelegere cu SUA”, dar nu știe nici când, nici cum va arăta această înțelegere.

Europa și China au intrat „în etapa finală” pentru eliminarea taxelor vamale la mașinile electrice și înlocuirea lor cu prețuri minime CITEȘTE ȘI Europa și China au intrat „în etapa finală” pentru eliminarea taxelor vamale la mașinile electrice și înlocuirea lor cu prețuri minime

Hildegard Muller, care a fost unul dintre oamenii apropiați ai fostului cancelar Angela Merkel, susține că Germania va avea argumente pentru o viitoare negocieri, bazându-se pe cei 140.000 de angajați americani din uzinele auto de peste ocean și pe producția a peste 40 de modele diferite de mașini, dintre care jumătate sunt exportate.

Șefa VDA a mai adus în discuție și planul UE de interzicere a motoarelor cu combustie, pe care îl consideră „o greșeală”. Ea susține că mașinile hibride și combustibilii sintetici ar trebui să fie permise după 2035 și cere introducerea de stimulente fiscale și pentru persoanele fizice la achiziția de mașini electrice, pentru ca acestea să devină mai populare. Printre măsurile pe care le propune se numără și permisiunea ca mașinile electrice să circule pe banda de autobuz.

Hildegard Muller susține că Germania este „inima europeană a producției de mașini electrice și a doua țară din lume” în acest segment. „În acest an, ne așteptăm ca Germania să producă și să exporte în toată lumea 1,7 milioane de mașini electrice”, a mai spus Muller.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarife vamale sua
tarife trump
export masini europa
bmw
vw
vda