Ford Fiesta electric construit chiar la Craiova? Informații despre o mașină mai ieftină decât Puma Gen-E, care ar fi construită în Koln sau la Craiova

Auto/Transporturi   
Ford Fiesta electric construit chiar la Craiova? Informații despre o mașină mai ieftină decât Puma Gen-E, care ar fi construită în Koln sau la Craiova

Schimbările rapide și neașteptate de pe piața de automobile electrice au condus la o posibilă nouă decizie în interiorul Ford, conform celor mai noi informații neoficiale. Este vorba despre dezvoltarea unui Fiesta electric pe viitoarea platformă a Volkswagen, pe care vor fi lansate ID.2 și ID.1.

O declarație făcută de un reprezentant Volkswagen a încins din nou spiritele în rândul fanilor Ford și al celor care vor automobile electrice accesibile. Potrivit acestei declarații, Ford ar urma să construiască propriul model electric de mici dimensiuni, dar nu pe propria platformă, ci pe viitoarea platformă a VW pe care o folosește în prezent pentru dezvoltarea noilor modele VW ID.1 și ID.2.

Urmărește-ne și pe Google News

Acestea au fost prezentate deja sub forma unor concepte, numite ID.2ALL și ID.EVERY1 și urmează să fie lansate în 2026 și 2027. Principala lor caracteristică va fi prețul, pentru că VW vrea să redevină, cu cele două modele, o marcă populară, care să poată vinde automobile cu baterii la prețuri de sub 20.000 de euro, conform analizei Profit.ro.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
VIDEO Haos la Londra - O pană de curent a blocat metroul CITEȘTE ȘI VIDEO Haos la Londra - O pană de curent a blocat metroul

Ford are deja o experiență solidă cu platforma MEB a grupului Volkswagen, pe care o plătește pentru a fi folosită pe două dintre modelele mărcii, Explorer și Capri, ambele fiind fabricate în uzina din Koln.

Compania americană a avut de asemenea în lucru o platformă proprie, de mici dimensiuni, care ar fi trebuit să fie folosită pentru viitoare modele electrice, însă compania pare că a suspendat dezvoltarea acesteia, ca urmare a evoluției neașteptate a pieței de mașini electrice. Informația a fost publicată de Reuters, care a citat surse din interiorul companiei, dar nu a fost confirmată de Ford până în acest moment.

Explicația acestei decizii ar putea fi strâns legată de cea legată de o posibilă reluare a parteneriatului cu VW și care ar conduce la reduceri mari de costuri pentru ambele companii. Pentru Ford, pe de o parte, pentru că ar evita cheltuielile masive cu dezvoltarea, pentru VW ar înjumătăți propriile cheltuieli, prin vânzarea drepturilor legate de această platformă partenerilor de la Ford.

FOTO ANUNȚ Primul hub al României de mare putere pentru încărcarea mașinilor electrice este al OMV Petrom CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Primul hub al României de mare putere pentru încărcarea mașinilor electrice este al OMV Petrom

Ford Fiesta a fost scoasă din fabricație în urmă cu doi ani, din cauza scăderii rentabilității sale. La acel moment, a circulat insistent în piață informația privind o posibilă revenire a acestui model, care a fost pentru multă vreme cel mai vândut automobil de segment B din Europa. Uzina în care a fost produs Fiesta, cea din Koln, a fost transformată în fabrică de mașini electrice, în urma unei investiții de circa 2 miliarde de euro.

În prezent, cel mai ieftin automobil electric al Ford este Puma Gen-E, produs la Craiova, care are însă un preț de listă de peste 30.000 de euro.

În România, cu ajutorul Rabla și al unei campanii locale, prețul acestuia scade până aproape de 20.000 de euro, dar pe celelalte piețe din Europa mașina se vinde la un nivel care este departe de ținta de 20.000 de euro pe care o urmăresc toți constructorii auto în acest moment.

Dealerii auto germani încep să întoarcă spatele mărcilor din China. „Nu există cerere”. Prețurile mai mici au rămas doar un mit, inclusiv în România CITEȘTE ȘI Dealerii auto germani încep să întoarcă spatele mărcilor din China. „Nu există cerere”. Prețurile mai mici au rămas doar un mit, inclusiv în România

O variantă alternativă pentru Ford ar fi putut fi utilizarea platformei actuale de pe Puma, care a fost electrificată cu ajutorul Ford Otosan, cu atât mai mult cu cât Fiesta avea la bază exact aceeași platformă destinată motorizărilor cu combustie. Un model Fiesta construit pe platforma Puma ar fi îndeplinit toate condițiile pentru a putea fi construit la Craiova.

În cazul unei colaborări Ford – VW pentru un nou model electric de mici dimensiuni, noua mașină ar putea fi produsă tot în Koln, cu atât mai mult cu cât această uzină are în prezent o rată destul de redusă a capacității de producție. De asemenea, nu este exclusă nici varianta producției în uzina VW din Spania, în care vor fi produse ID.1 și ID.2.

Ford urmează să lanseze anul viitor un nou SUV compact, care va fi produs cu motorizări hibride, care să răspundă cererii tot mai mari pentru astfel de vehicule. Mașina va fi construită în uzina din Spania a companiei, unde inițial era alocată producția viitoarelor mașini electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford fiesta electric
ford puma ev
puma gen-e
vw id.2
id.1