Situația vânzărilor de mașini electrice din Europa s-a schimbat la 180 de grade. VW, Skoda și BMW, cele mai vândute mărci electrice, un segment care a crescut cu aproape 30%. Tesla s-a mulțumit doar cu locul 5

Auto/Transporturi   
Situația vânzărilor de mașini electrice din Europa s-a schimbat la 180 de grade. VW, Skoda și BMW, cele mai vândute mărci electrice, un segment care a crescut cu aproape 30%. Tesla s-a mulțumit doar cu locul 5

Situația vânzărilor de mașini electrice din Europa s-a schimbat la 180 de grade față de acum un an sau doi, când vânzările erau dominate de Tesla. Lansările de modele pe bandă rulantă ale producătorilor europeni au adus un peisaj complet nou, în care Tesla mai joacă doar un rol secundar, relevă analiza Profit.ro.

Segmentul de autoturisme complet electrice a atins în luna mai un volum de 194.300 de unități vândute în Europa, cu o creștere importantă, de 28%, pe fondul lansării mai multor modele, dar și ca urmare a intrării mărcilor din China. Liderii pieței nu mai sunt cei pe care îi știam, iar ponderea acestui segment a urcat la 17,5%, cu 3,5 puncte procentuală față de cea din 2024.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Codul Rutier, schimbat. Apare \ CITEȘTE ȘI ANUNȚ Codul Rutier, schimbat. Apare "regula fermoarului"
Evenimente

Marca cea mai vândută pe segmentul electric a fost în luna mai Volkswagen, așa cum s-a întâmplat și în lunile anterioare din acest an, pentru că modelele ID.3, ID.4 și ID.7 sunt tot mai vândute în țările europene.

Cu un total de 23.300 de vehicule vândute și o creștere uriașă, de 50%, VW s-a instalat confortabil în fotoliul de lider al segmentului electric, fiind urmată de un brand din același grup, Skoda, care a vândut aproape 15.000 de mașini electrice și și-a triplat vânzările din 2024 cu ajutorul noului model Elroq.

Pe locul al treilea și la o distanță extrem de mică s-a aflat BMW, care are o strategie foarte bine pusă la punct pentru segmentul electric, unde marchează punct după punct, cu modelele care dublează practic gama cu motorizări cu combustie.

VIDEO ANUNȚ Un nou lot de autostradă va fi deschis CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ Un nou lot de autostradă va fi deschis

Creșterea de 2 procente și volumul de 15.000 de unități vândute arată cât de solid este planul bavarezilor. Principalii rivali, Audi, au circa 1000 de unități în urmă, în luna mai, dar vin după o creștere de 70 de procente, susținută de noile modele e-tron lansate în acest an.

Abia pe locul cinci descoperim Tesla, vedeta anilor trecuți care acum se confruntă cu o scădere de 29% a vânzărilor din Europa, la un volum mic, de 13.600 de autoturisme vândute.

De la locul 6 în jos situația este mult mai liniștită, cu volume sub 10.000 de autoturisme vândute, aici fiind clasate Renault, Kia, Volvo, Hyundai și, în cele din urmă, Mercedes și Ford.

În cazul Ford, remarcăm două detalii importante: avem primele cifre care ne oferă informații referitoare la vânzările de mașini electrice ale companiei americane, având în vedere că nu există în altă parte astfel de cifre. Pentru România, acestea sunt relevante deoarece Puma electric este fabricat la Craiova.

VIDEO Nicușor Dan, în spatele lui Trump la summit-ul NATO CITEȘTE ȘI VIDEO Nicușor Dan, în spatele lui Trump la summit-ul NATO

În total, Ford a vândut în primele cinci luni 7.287 de autoturisme electrice, dintre care aproape jumătate, adică 3.223 de vehicule, au fost Ford Explorer. Asta înseamnă că cealaltă jumătate a fost formată din restul de modele: Puma Gen-E, Capri, Tourneo Courier.

Un al doilea detaliu este cel legat de faptul că imediat după Ford, în clasament, se află BYD, cu 7.111 unități vândute, adică la o distanță foarte mică. Creșterea de 158% și numărul mare de modele cu care marca chinezească a intrat pe piață ar trebui să fie un semnal de alarmă nu doar pentru Ford, ci și pentru celelalte mărci europene.

EXCLUSIV Dacia Sandero va primi motor full-hybrid. Vine, în curând, și noul Spring CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia Sandero va primi motor full-hybrid. Vine, în curând, și noul Spring

Pe de altă parte, putem observa din statisticile Jato că cele mai vândute mașini din Europa n-au avut nevoie de propulsia electrică pentru a domina piața. Dintre primele 10 cele mai vândute modele, doar Peugeot 208, Peugeot 2008 și Citroen C3 au vândut și motorizări BEV.

La nivel de grupuri, cea mai mare pondere a motorizărilor electrice în vânzările totale a fost la același grup BMW, care a urcat la 24%, la care se adaugă și alte 15% motorizări PHEV, adică un consistent 40% de mașini cu încărcare la priză și motor electric. În urma bavarezilor se află VW Group și grupul Hyundai – Kia, cu o pondere de 20% a electricelor, plus un 7% PHEV.

Mercedes Benz are 14% BEV, iar Stellantis are 13%, în vreme ce Renault a reușit să ajungă la numai 11% mașini electrice din totalul vânzărilor, dar cu un procent important, 30%, de mașini hibrid.

În ceea ce privește companiile chineze, remarcăm grupul Geely, care a atins cea mai mare pondere din piața europeană, cu mașinile BEV – 38%, dar la volume mult mai mcii decât marile grupuri europene, și o cotă la fel de mare, 30%, la motorizări PHEV.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
piata de masini electrice
bmw electric
vw id.3
vw id.7
ford puma gen-e