Tesla - debut pe piața indiană

Auto/Transporturi   
Tesla - debut pe piața indiană

Tesla a debutat oficial pe piața indiană, unde a lansat SUV-ul electric Model Y la un preț de pornire de 69.770 de dolari, potrivit site-ului companiei. Prețul este considerabil mai mare decât pe alte piețe majore – în Statele Unite, același model pornește de la 44.990 de dolari, relatează CNBC.

Lansarea comercială a avut loc simultan cu deschiderea primului showroom Tesla în India, situat în Mumbai. Isabel Fan, directorul Tesla pentru Asia de Sud-Est, a anunțat că în curând va fi inaugurat și un showroom în capitala New Delhi, potrivit postului CNBC-TV18.

Urmărește-ne și pe Google News
Slovacia blochează noul pachet de sancțiuni europene împotriva Rusiei CITEȘTE ȘI Slovacia blochează noul pachet de sancțiuni europene împotriva Rusiei

Tesla intenționează, de asemenea, să angajeze personal local și să dezvolte infrastructura de suport: centre de experiență, service-uri, sisteme de livrare, stații de încărcare și hub-uri logistice.

India, a treia cea mai mare piață auto din lume după vânzări, a fost de mult timp în atenția Tesla, însă prețul ridicat al Model Y în această lansare a surprins mulți observatori.

De ce este atât de scump în India?

CFO-ul Tesla, Vaibhav Taneja, a explicat în aprilie că intrarea pe piața indiană trebuie făcută cu prudență, având în vedere taxele ridicate: o taxă vamală de 70% pe vehiculele electrice importate și o taxă suplimentară de lux de aproximativ 30%.

Această structură fiscală face ca prețul final să fie departe de a fi competitiv, în condițiile în care publicul indian preferă vehicule electrice cu prețuri mult mai accesibile. Astfel, Tesla nu va concura cu producători locali precum Tata Motors, ci mai degrabă cu mărci premium precum BMW.

Se cere schimbarea lui Tim Cook de la conducerea Apple CITEȘTE ȘI Se cere schimbarea lui Tim Cook de la conducerea Apple

”Nu putem spune că prețurile sunt complet inaccesibile, pentru că există cumpărători în India la toate nivelurile de preț”, a declarat Vivek Vaidya, expert în mobilitate la Frost & Sullivan.

”Însă nu vor amenința segmentul de masă. Cele mai bine vândute mașini costă cam o zecime din acest preț”, a adăugat el.

O intrare strategică, nu un angajament ferm

Potrivit lui Puneet Gupta, director la S&P Global Mobility, Tesla pare mai degrabă interesată să ”testeze terenul” în India decât să realizeze vânzări consistente în această fază.

Guvernul indian a anunțat anul trecut o politică nouă privind vehiculele electrice, prin care promite reduceri de taxe pentru companiile care își asumă dezvoltarea unui lanț de aprovizionare local. Deși această măsură ar putea reduce prețurile Tesla, compania nu s-a angajat încă să construiască fabrici în India.

DOCUMENT Vodafone scumpește din nou abonamente în România, a doua oară în acest an CITEȘTE ȘI DOCUMENT Vodafone scumpește din nou abonamente în România, a doua oară în acest an

”Showroomul din Mumbai este o mișcare strategică de tip soft power, nu un angajament total”, a explicat Diwakar Murugan, analist auto la Canalys. El a precizat că prudența Tesla este justificată, întrucât cererea din India nu susține, în acest moment, o investiție de amploare în producție locală.

”Mutarea unei părți semnificative a producției în India ar presupune o reevaluare majoră a strategiei globale de producție – un pas pe care Tesla nu e pregătită să-l facă, în condițiile în care prioritățile sale sunt legate de extinderea capacităților în piețele deja consacrate”, a concluzionat el.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
india