ULTIMA ORĂ VIDEO Dacia Bigster, testat de EuroNCAP. Juriul nu s-a abținut de la comentarii referitoare la reputația mărcii

Auto/Transporturi   
ULTIMA ORĂ VIDEO Dacia Bigster, testat de EuroNCAP. Juriul nu s-a abținut de la comentarii referitoare la reputația mărcii

Cel mai recent pachet de teste de siguranță realizat de EuroNCAP a adus laolaltă mai multe autovehicule ale unor mărci europene și din China. Patru dintre modelele testate nu au reușit să obțină scorul maxim, oprindu-se la patru stele. Dacia Bigster, cel mai noi model al mărcii, a fost de asemenea testat, relevă datele analizate de Profit.ro.

EuroNCAP a finalizat testele unui pachet mai amplu de automobile din Europa, între acestea aflându-se și Dacia Bigster, primul SUV compact al mărcii românești. Încă o dată, testele au arătat locul în care se află Dacia cu sistemele sale de siguranță, despre care spune că se limitează la echipamentele impuse de legislație.

Urmărește-ne și pe Google News
Honda reduce investițiile în mașini electrice din cauza cererii scăzute și se concentrează pe modele hibride CITEȘTE ȘI Honda reduce investițiile în mașini electrice din cauza cererii scăzute și se concentrează pe modele hibride
Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

În total, EuroNCAP a testat de data aceasta 16 vehicule, dintre care a fost un model comercial, Ford Custom, și mai multe automobile cu propulsie complet electrică sau multi-energie. Au primit 5 stele modelele Audi A5 PHEV, Audi Q5, MG S5 EV, Tesla Model 3 facelift, Toyota C-HR, Voyah Curaj și VW Tayron.

Au primit patru stele Ford Tourneo Custom, Kia EV3, Opel Grandland, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Renault 4 E-Tech și VW Transporter.

Dacia Bigster a fost notată cu 3 stele, la același nivel cu Dacia Duster. Juriul EuroNCAP nu a ratat ocazia să facă observații referitoare la modelul produs la Mioveni, spunând că „își reafirmă reputația de mașină simplă și de buget”.

FOTO Honda prezintă în Europa noul motor cu hidrogen fuel cell, care va costa doar jumătate față de cel actual CITEȘTE ȘI FOTO Honda prezintă în Europa noul motor cu hidrogen fuel cell, care va costa doar jumătate față de cel actual

Pentru modelul Dacia, scorurile au fost de 69 de puncte la protecția adulților, 85 de puncte la protecția copiilor, 60% la protecția pietonilor și cicliștilor, precum și 57% la sistemele de asistență.

Printre observațiile EuroNCAP putem remarca protecția relativ slabă la impactul lateral, pentru șofer, dar și un punctaj slab la siguranța asistată din cauza punctelor puține oferite pentru monitorizarea ocupanților.

ULTIMA ORĂ VIDEO Dacia Bigster, testat de EuroNCAP. Juriul nu s-a abținut de la comentarii referitoare la reputația mărcii

ULTIMA ORĂ VIDEO Dacia Bigster, testat de EuroNCAP. Juriul nu s-a abținut de la comentarii referitoare la reputația mărcii

Dacă pentru modelul Dacia nu sunt surprize, mașina fiidn echipată, practic, cu aceleași sisteme și tehnologii ca Duster, pentru modelele care au primit 4 stele situația este mai puțin plăcută, mai ales că vorbim despre mașini care costă cu câteva mii bune peste Bigster.

Recent, șeful Dacia, Denis le Vot, a declarat într-un interviu că marca pe care o conduce „nu vânează stele EuroNCAP”, ci echipează mașinile cu sistemele de siguranță esențiale, pe care le impune legea, pentru a păstra costurile de producție la un nivel scăzut.

El a făcut o paralelă cu mașinile second-hand mai vechi de 5-6 ani, care astăzi ar avea un nivel de „zero stele sau stele negative”, dacă ar fi testate.

Șeful Dacia discută despre stelele EuroNCAP: Dacă iei o mașină second-hand de 5 ani, va avea zero stele în ziua de azi CITEȘTE ȘI Șeful Dacia discută despre stelele EuroNCAP: Dacă iei o mașină second-hand de 5 ani, va avea zero stele în ziua de azi

Euro NCAP tesetază siguranța mașinilor prin evaluarea performanței acesteia la testele de impact frontal, lateral și din spate, precum și a performanței sale în ceea ce privește siguranța pietonilor și a sistemelor sale de prevenire a accidentelor pentru mașini și participanții vulnerabili la trafic.

Testele sunt concepute pentru a oferi o perspectivă de ansamblu asupra siguranței, dar ele trebuie analizate cu prudență, deoarece sistemul de aplicare a punctelor este discutabil.

Organizația EuroNCAP mai precizează că în ultima vreme a observat o tendință clară de creștere a greutății mașinilor din programul de testare, iar acest lucru este confirmat încă o dată de cel mai recent lot de mașini. În ultimii 10 ani, greutatea medie a mașinilor vândute în Europa a crescut cu 100 kg.

O mare parte din aceasta se datorează popularității continue a SUV-urilor în rândul consumatorilor, care reprezintă 54% din vânzările de mașini noi din Europa în 2024, 33% în Marea Britanie, și trecerii la vehiculele electrice.

14 inculpați, inclusiv un avocat, trimiși în judecată pentru fraude imobiliare legate de complexurile White Tower, City Gate și Mărășești din Ploiești. Prejudiciul - 8,7 milioane euro CITEȘTE ȘI 14 inculpați, inclusiv un avocat, trimiși în judecată pentru fraude imobiliare legate de complexurile White Tower, City Gate și Mărășești din Ploiești. Prejudiciul - 8,7 milioane euro

Testele EuroNCAP sunt tot mai dure de la un an la altul, pentru anul viitor fiind pregătită o nouă însprire a acestora.

EuroNCAP a mai făcut observații și la adresa altor mașini, cum sunt Audi Q5 și VW Tayron, despre care a spus că s-au dovedit „agresive” la adresa altor vehicule din sens opus, la momentul unui impact.

Audi A5 PHEV (2024)      5 stele

Audi Q5 (2025)  5 stele

Dacia Bigster (2024)        3 stele

Ford Tourneo Custom (2025)       4 stele

Ford E-Tourneo Custom (2025)   4 stele

Kia EV3 (2025)   4 stele; 5 stele cu pachet de siguranță

MG MGS5 EV (2025)       5 stele

Opel/Vauxhall Grandland (2025)               4 stele

Peugeot 3008 (2025)      4 stele

Peugeot 5008 (2025)      4 stele

Renault 4 E-Tech Electric (2024) 4 stele

Tesla Modelul 3 (2025)   5 stele

Toyota C-HR PHEV (2024)             5 stele

Voyah CURAJ (2025)       5 stele

VW Tayron (2025)            5 stele

VW Transporter (2025)  4 stele

ULTIMA ORĂ VIDEO Dacia Bigster, testat de EuroNCAP. Juriul nu s-a abținut de la comentarii referitoare la reputația mărcii
viewscnt
Afla mai multe despre
dacia bigster euroncap
test dacia bigster
stele bigster