Celebrul studio de design și inginerie Italdesign, fondat de „designerul secolului” Giorgetto Giugiaro, urmează să fie vândut de grupul Volkswagen, potrivit unor informații neoficiale, transmise presei de sindicate.
Italdesign, cel mai cunoscut și prolific centru de inginerie și design al industriei italiene de automobile, fondat în 1968 de Giorgetto Giugiaro, creatorul unor mașini istorice precum Alfa Romeo Giulia Sprint 1963, Bugatti EB 112 1993, Ferrari 250 GT, Fiat 850 Spider și Dino Coupe, Audi 80, BMW M1 și 3200 CS, De Tomaso Mangusta și multe altele, este de vânzare, după cum au anunțat sindicatele acestei companii de mici dimensiuni, aflată în prezent în portofoliul Audi AG.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Italdesign, cu sediul în Moncalieri, un mic oraș la sud de Torino, a fost cumpărată în urmă cu aproape 15 ani de Volkswagen Group, în vremea când gigantul german era condus de Martin Winterkorn, un mare admirator al mașinilor italiene. Tranzacția a vizat într-o primă fază doar 90% din acțiunile companiei, Giugiaro rămânând pentru o vreme activ, ca președinte al centrului.
Acționar direct a devenit la acel moment Lamborghini, singurul brand italian din cadrul VW Group.
„Fiecare picătură devine mare atunci când curge înspre ocean. În ultimele zile m-am lovit constant de această frază citind Lumea lui Sophie, roman scris de norvegianul Jostein Gaardner. Noi suntem picătura.
Acum facem parte din Grupul Volkswagen, iar acest lucru înseamnă că ne vom reevalua puterile și că ne vom reevalua pe noi înșine. Intrarea în Grupul Volkswagen deschide o perspectivă promițătoare pentru companie”, spunea la momentul vânzării propriei companii germanilor de la VW.

Giorgetto Giugiaro și Italdesign au creat iconicul VW Golf, prima generație, care a rămas una dintre cele mai vândute mașini din lume, pe întreg parcursul existenței sale.
În 2015, celebrul designer și-a vândut și restul de acțiuni și a deschis un nou studio de design împreună cu fiul său, Fabrizio Giugiaro, după ce a decis să întrerupă legăturile cu compania germană.

Situația din acest moment, așa cum a fost dezvăluită de presa din Italia, este incertă, săptămâna viitoare fiind convocați angajații pentru o discuție privind viitorul companiei, în care lucrează mai puțin de 1000 de persoane. Există informații privind o operațiune de audit, care precede o vânzare, dar nu s-a vehiculat niciun posibil cumpărător potențial.
Audi AG, care deține și Lamborghini, și întreg grupul VW se află în plin proces de restructurare a activităților și caută să elimine orice cheltuieli nenecesarare, astfel încât să poată acoperi din reducerea de costuri, estimată la un miliard de euro anual, scăderile vânzărilor cu până la aproximativ 500.000 de vehicule, în ultimii 5 – 6 ani.