Compania Purcari Wineries raportează pentru primele 3 luni din 2025 o creștere de 3,42% a câștigului pretaxare EBITDA, la 23,86 milioane lei, de la 23,07 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
Purcari Wineries (WINE) a realizat în primul trimestru venituri din contractele cu clienții de 91,05 milioane lei, cu 11,59% mai mari decât cele de 81,59 milioane lei din exercițiul financiar precedent, iar costul acestor vânzări a crescut cu 9,71%, la 50,39 milioane lei, de la 45,93 milioane lei.
Este o performanță obținută în contextul unei majorări de 26% a vânzărilor pe piața principală din România și de 13% în Moldova. Creșterea este de 25% pentru Bulgaria, unde compania a achiziționat podgoria Angel’s Estate și de 27% în cazul Cehiei și Slovaciei.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Profitul net a coborât cu 16,97%, la 9,00 milioane lei, de la 10,84 milioane lei. Pe întreg anul trecut, profitul net a fost de 55,51 milioane lei și din acesta compania vizează acordarea unui dividend cu randament de 4%.
La data de 31 martie, activele totale ale Purcari erau de 732,22 milioane lei, cu 0,96% mai mici decât cele de 739,31 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale au coborât cu 4,39%, la 326,06 milioane lei, de la 341,05 milioane lei.

În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, a atras mai multe fonduri de investiții și în acționariatul său dispersat. Ultima intrare importantă este cea din februarie 2023 a fondurilor din Commonwealth Leo Overseas și Clairmont Holdings, cu o deținere concertată de 5,00%.
La BVB, titlurile Purcari au fost puternic lovite de la declanșarea conflictului din Ucraina, dar au avut o recuperare foarte bună încă din anul 2023. La ultimul preț de închidere de pe bursă, de 13,40 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 541,72 milioane lei (105,97 milioane euro).