Retailerii europeni cer Comisiei Europene să intervină împotriva comisioanelor Visa și Mastercard

Financiar   
Retailerii europeni cer Comisiei Europene să intervină împotriva comisioanelor Visa și Mastercard

Un grup format din cei mai mari retaileri și giganți ai comerțului online din Europa a cerut Comisiei Europene să limiteze comisioanele considerate excesive percepute de Visa și Mastercard, susținând că acestea afectează competitivitatea Uniunii Europene și descurajează concurența, relatează Reuters.

Visa și Mastercard, care controlează aproximativ două treimi din piața plăților cu cardul din zona euro, sunt acuzate de retaileri că aplică comisioane de sistem netransparente și crescute nejustificat în ultimii ani, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
HBO Max revine: Warner Bros. Discovery își redenumește din nou platforma de streaming CITEȘTE ȘI HBO Max revine: Warner Bros. Discovery își redenumește din nou platforma de streaming
Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Scrisoarea retailerilor, datată 13 mai și obținută de Reuters, avertizează că ”Schemele Internaționale de Carduri (ICS) au reușit să-și majoreze comisioanele fără provocări competitive sau supraveghere din partea autorităților de reglementare”.

Retailerii invocă un raport din 2024 al The Brattle Group, care arată că, între 2018 și 2022, comisioanele ICS au crescut în medie cu 7,6% pe an, ajungând la o creștere cumulativă de 33,9%, fără a exista o îmbunătățire corespunzătoare a serviciilor oferite comercianților sau consumatorilor din UE.

Scrisoarea a fost adresată comisarului european pentru concurență Teresa Ribera, comisarului pentru servicii financiare Maria Luís Albuquerque și vicepreședintelui executiv pentru economie Valdis Dombrovskis.

Printre semnatarii scrisorii se numără organizații precum EuroCommerce, Ecommerce Europe, Independent Retail Europe, European Association of Corporate Treasurers și European Digital Payments Industry Alliance. Membrii acestora includ branduri majore precum Aldi, Amazon, Carrefour, eBay, H&M, Ikea, Intersport, Marks & Spencer, Worldline, Nexi și Teya.

FOTO Proprietarul Froo anunță o expansiune masivă în România CITEȘTE ȘI FOTO Proprietarul Froo anunță o expansiune masivă în România

Retailerii solicită Comisiei să intervină în temeiul legislației antitrust a UE, să modifice regulile privind comisioanele de interschimb, să impună controale de preț pentru comisioanele de sistem, să introducă cerințe de transparență și nediscriminare pentru furnizorii de plăți și să creeze instrumente de supraveghere pentru acțiunile acestor companii.

Visa și Mastercard nu au oferit un comentariu imediat în legătură cu acuzațiile.

Între timp, autoritățile europene explorează opțiuni precum euro-ul digital pentru a reduce dependența de furnizorii americani de plăți, însă procesul legislativ lent în această privință stârnește frustrare în rândul companiilor și al factorilor de decizie.

viewscnt
Afla mai multe despre
mastercard
visa
comisioane