Giovanni Valentini, CEO Apex Alliance Hotel Management: 40% din valoarea totală a portofoliului provine din România. Asta arată cât de importantă este pentru noi. Bucureștiul trebuie să investească serios pentru a se putea transforma într-o piață pregătită pentru branduri de top

Povești cu Profit   
Giovanni Valentini, CEO Apex Alliance Hotel Management: 40% din valoarea totală a portofoliului provine din România. Asta arată cât de importantă este pentru noi. Bucureștiul trebuie să investească serios pentru a se putea transforma într-o piață pregătită pentru branduri de top

România este una dintre țările cu cea mai rapidă creștere din Europa de Est în ceea ce privește sectorul de ospitalitate și turism, spune, pentru Profit.ro, Giovanni Valentini, CEO Apex Alliance Hotel Management (AAHM), care a preluat actuala funcție în vara anului 2023.

“În Europa de Est, personal, văd România crescând mai repede decât alte piețe. Polonia are un ritm similar, dacă nu mai ridicat, decât România. Dar, în afară de Polonia, România este una dintre țările cu cea mai rapidă creștere când vine vorba de ospitalitate și turism. Vedem un potențial uriaș în România, motiv pentru care aș spune că este, de fapt, fundația portofoliului nostru hotelier și continuăm să dezvoltăm achiziții sau, potențial, contracte de management hotelier (HMA) aici. Deci ne dorim să creștem cât mai mult”, spune Giovanni Valentini.

Urmărește-ne și pe Google News

La nivel internațional, grupul lituanian Apex Alliance operează și/sau deține – integral sau parțial - un portofoliu de 19 proprietăți hoteliere, în țări precum Elveția, Italia, Polonia, Latvia, Estonia, Lituania și România.

În România, Apex gestionează în prezent 6 hoteluri în București: Hilton Garden Inn Bucharest Old Town, Hilton Garden Inn Bucharest Airport, Courtyard Bucharest Floreasca, Moxy Bucharest Old Town, The Marmorosch Bucharest și Europa Royale Bucharest, cel din urmă fiind și prima investiție a grupului pe piața locală, în urmă cu un deceniu.

EXCLUSIV Apex confirmă procesul de vânzare a primului hotel de lângă un aeroport din România, anunțată de Profit.ro. Giovanni Valentini, CEO: Vom continua să-l operăm CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Apex confirmă procesul de vânzare a primului hotel de lângă un aeroport din România, anunțată de Profit.ro. Giovanni Valentini, CEO: Vom continua să-l operăm

La finalul acestui an, Apex va inaugura și Hilton Garden Inn Brașov, primul hotel operat de către companie din afara Capitalei și al șaptelea ca număr din portofoliul său.

Patru din aceste proprietăți hoteliere, pe lângă operare, sunt și deținute de către Grupul Apex cu 50-55% din acțiuni, iar restul de către Gemini Grupė UAB, un fond de investiții cu sediul în Lituania, activ în mai multe domenii, printre care dezvoltare imobiliară și ospitalitate.

Profit.ro a anunțat recent că Apex este în proces de vânzare a hotelului Hilton din Aeroportul Otopeni.

De asemenea, Profit.ro a anunțat și cine este cumpărătorul hotelului Hilton Garden Inn Bucharest Airport.

“Portofoliul total în acest moment al Apex este de 627 milioane de euro. Peste 40% din acest total provine din România. România are cel mai mare volum de proprietăți deținute și administrate de noi. Avem șase hoteluri până acum. Unul este deținut integral. Celelalte patru sunt deținute de noi cu 55%, iar un alt hotel este doar operat de către noi. Valoarea este distribuită în funcție de acest model. Asta arată cât de importantă este România pentru noi”, precizează Giovanni Valentini.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Alin Burcea vinde agenția de turism Paralela 45 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Alin Burcea vinde agenția de turism Paralela 45

Cele șase hoteluri au adus companiei venituri de 50 de milioane de euro în 2024, iar pentru 2025, compania estimează o creștere a veniturilor cu circa 5 milioane de euro.

“Bucureștiul este cel mai dinamic oraș din România și unul dintre orașele care este 100% pregătit pentru hoteluri de tip lifestyle. Iar în zona hotelurilor lifestyle avem o experiență extrem de solidă. Un hotel lifestyle poate fi orice, de la un brand Curio Collection by Hilton până la un Autograph Collection și altele.

Când mergi spre segmentul de piață ultra-high-end, în zona de lux, vedem că Bucureștiul încă nu este 100% pregătit pentru penetrarea acestor branduri de top. Totul ține de pregătirea pieței, de profilul oaspeților și de turism. Bucureștiul atrage mult business internațional. Totuși, infrastructura trebuie să fie la nivelul segmentului de lux.

Când vine vorba de luxul de nivel foarte înalt, cred că Bucureștiul trebuie să investească serios pentru a se putea transforma, în câțiva ani, într-o piață pregătită pentru branduri de top. Mi-aș dori ca Bucureștiul să fie pregătit, de exemplu, pentru un Waldorf Astoria sau alte branduri de lux. Dar infrastructura care înconjoară experiența de tip 360 a oaspetelui trebuie să fie dezvoltată la fel de bine ca hotelul propriu-zis”, explică CEO-ul Apex Alliance Hotel Management (AAHM).

EXCLUSIV Alin Burcea explică cedarea de acțiuni la Paralela 45: Eram mici și rămâneam mici într-o țară atacată de \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Alin Burcea explică cedarea de acțiuni la Paralela 45: Eram mici și rămâneam mici într-o țară atacată de "invadatori". Vom veni cu tarife mai bune. Polonezii au un plan de angajări destul de puternic. Eu peste 3 ani ies la pensie

Giovanni Valentini mai adaugă că există interes din partea companiei să aducă și noi branduri pe piața locală.

“Când ne uităm la branduri și locații, trebuie să facem și un studiu de fezabilitate, privind tipologia oaspeților, brandurile deja existente pe piață și locația acestora. Hotelurile de lifestyle, cu servicii bune, sunt foarte potrivite pentru București. Avem o relație foarte bună cu Hilton și Marriott, dar asta nu ne împiedică să analizăm și alte oportunități pe care le oferă piața.

Posibilități precum IHG, Accor – și, în acest sens, sunt multe sub-branduri în portofoliul lor care ar fi perfecte pentru București. De exemplu, brandul Voco de la IHG ar putea oferi lucruri interesante pentru București. Alte branduri lifestyle ar putea de asemenea aduce beneficii orașului. Aceste branduri de tip lifestyle, imediat sub segmentul de lux, cred că sunt perfect potrivite pentru extinderea portofoliului în București”, mai precizează acesta.

“Ne uităm la diferite modele în portofoliul nostru hotelier. Dacă ne referim la stele, avem de la 3 la 5 stele, dar ne uităm și la modelul de servicii – food service, luxury, boutique, extended stay. Acum intrăm cu adevărat în aceste nișe pentru a încorpora diferite profiluri de oaspeți, astfel încât să putem avea o distribuție corectă în rețea”, completează el.

EXCLUSIV FOTO IKEA se extinde în România. Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE: Suntem interesați de Iași și Cluj. Vom deschide și noi formate. Câți bani au ieșit din chifteluțe. „Greu să faci afaceri cu cineva pe stomacul gol!” CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO IKEA se extinde în România. Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE: Suntem interesați de Iași și Cluj. Vom deschide și noi formate. Câți bani au ieșit din chifteluțe. „Greu să faci afaceri cu cineva pe stomacul gol!”

CEO-ul Apex Alliance Hotel Management (AAHM) adaugă și că în București există încă mult spațiu de dezvoltare pentru proiecte hoteliere.

“Există multe clădiri care ar putea fi reconvertite în hoteluri, precum cele istorice. De asemenea, în București, sunt multe proiecte de reconversie a clădirilor de birouri. Ce am văzut în multe orașe europene este că, înainte de pandemie, toată lumea voia un birou în centru.

După COVID, birourile au devenit prea costisitoare pentru multe companii. Iar modelul hibrid – muncă de acasă sau din hub-uri – este ceea ce companiile preferă pentru a-și reduce costurile. Și ce se întâmplă? Aceste clădiri istorice sau cele folosite ca birouri înainte de COVID, acum sunt analizate pentru reconversie în locuințe, clădiri built-to-rent sau hoteluri”, precizează Giovanni Valentini.

EXCLUSIV FOTO Unul dintre cei mai mari touroperatori din Europa de Est și Asia își pregătește intrarea în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Unul dintre cei mai mari touroperatori din Europa de Est și Asia își pregătește intrarea în România

El estimează că în 2-3 ani “branduri hoteliere solide ar putea începe să pătrundă pe piață”, iar în ceea ce privește segmentul de lux afirmă că “va fi nevoie de mai mult efort”, pentru ca piața hotelieră din România să se poată compara cu cea din țările din Europa Centrală și de Vest.

“În Europa Centrală și de Vest, în funcție de modelul folosit – leasing, management etc. – există o creștere continuă a prezenței acestor branduri de lux. Ceea ce diferențiază Europa Centrală și de Vest este volumul acestor branduri, care este enorm.

Pentru România și pentru București, în următorii ani, sigur vom vedea branduri mari intrând pe piață, dar într-un ritm lent, pentru că piața trebuie să se adapteze acestui nivel de lifestyle.

Totuși, în 3 până la 5-6 ani, se poate ajunge la un volum bun, astfel încât să putem spune că Bucureștiul este, într-adevăr, un oraș internațional – comparabil cu unele orașe din Europa Centrală”, mai spune el.

Profit.ro a anunțat recent și planurile de dezvoltare ale Apex pe piața locală.

Apex Alliance este un grup internațional specializat în dezvoltarea și managementul hotelier.

Apex Alliance Hotel Management este compania care se ocupă de operarea hotelurilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
giovanni valentini
apex alliance group
aahm
apex alliance hotel management