H&M raportează un profit operațional trimestrial peste estimările analiștilor

Retail   
H&M raportează un profit operațional trimestrial peste estimările analiștilor

Grupul suedez Hennes & Mauritz AB (H&M) a raportat un profit operațional peste estimări în cel mai recent trimestru (perioada martie-mai 2025), un semn încurajator pentru ambițiile directorului general Daniel Erver de a revitaliza marca și a atrage mai mulți clienți, transmit DPA și Reuters.

Al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume a înregistrat în perioada martie-mai 2025 un profit operațional de 5,91 miliarde de coroane suedeze (627 milioane de dolari), față de un nivel de 5,88 miliarde de coroane suedeze previzionat de analiști. Marja de profit s-a situat la 10,4%, de la 11,9% în urmă cu un an, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Noi concedieri declanșate în România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Noi concedieri declanșate în România
Evenimente

Vânzările în iunie ar urma să crească cu 3% în monedă locală, comparativ cu perioada similară din 2024, când s-a înregistrat un declin de 6%.

La Bursa de la Stockholm, acțiunile H&M, care deține mărci ca Arket, Cos, & Other Stories și Weekday, au urcat joi cu 7,5%, investitorii salutând datele privind profitul.

''Colecțiile noastre sunt mult mai actuale, mai moderne, avem multe noutăți, iar opinia clienților a fost încurajatoare în acest trimestru'', a afirmat Erver. Acesta a adăugat că taxele vamale americane au provocat ''o situație extrem de turbulentă'', ceea ce a dus la majorări de prețuri din partea concurenței pe piața din SUA.

H&M se concentrează pe menținerea prețurilor, a explicat Erver, în condițiile în care consumatorii sunt în speciali atenți la prețuri, ținând cont de incertitudinile cu care se confruntă economia globală.

Primăria Sectorului 1 al Capitalei a început demolarea construcțiilor ilegale de pe domeniul public CITEȘTE ȘI Primăria Sectorului 1 al Capitalei a început demolarea construcțiilor ilegale de pe domeniul public

În perioada martie-mai 2025, vânzările s-au situat la 56,7 miliarde de coroane suedeze (5,99 miliarde de dolari), de la 59,6 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an, pe fondul aprecierii dolarului. Analiștii se așteptau la vânzări de 57 miliarde de coroane suedeze.

H&M a precizat într-un comunicat că 'monitorizează' evoluții comerciale globale pentru a se adapta situației, prin modificări în cadrul lanțurilor de aprovizionare și a prețurilor.

Chiar dacă a închis 153 de magazine în anul fiscal care s-a încheiat la 31 mai 2025, rămânând cu 4.166 pe plan global, H&M analizează noi piețe de creștere, intenționând să deschidă primele magazine în Brazilia în semestrul doi din 2025, precum și în El Salvador și Venezuela, și anul viitor în Paraguay. 

viewscnt
Afla mai multe despre
h&m
daniel erver