Levi Strauss restrânge oferta pentru sezonul cumpărăturilor de sărbători, din cauza tarifelor lui Trump

Retail   
Levi Strauss restrânge oferta pentru sezonul cumpărăturilor de sărbători, din cauza tarifelor lui Trump

Levi Strauss a anunțat că va reduce numărul modelelor mai puțin populare disponibile în perioada sărbătorilor, ca strategie de protejare împotriva tarifelor impuse de SUA. Producătorul de jeans își propune astfel să evite reducerile de preț necesare pentru a lichida stocurile greu vandabile.

Joi, compania a ridicat estimările privind veniturile și profitul anual, mizând pe cererea crescută pentru colecții noi care includ rochii, fuste și jeanși cu croială largă, în ciuda faptului că mulți cumpărători americani devin mai prudenți în fața creșterii generale a prețurilor.

Urmărește-ne și pe Google News

”Analizăm strict productivitatea ofertelor noastre”, a declarat Harmit Singh, directorul financiar Levi Strauss, pentru Reuters. El a explicat că se elimină din portofoliu culorile și modelele care nu se vând, pentru a face loc produselor noi.

”Reducem astfel și discounturile”, a spus Singh, potrivit News.ro.

Bitcoin depășește pentru prima dată 120.000 de dolari CITEȘTE ȘI Bitcoin depășește pentru prima dată 120.000 de dolari

Alte companii americane, precum producătorul de jucării Hasbro, au adoptat tactici similare, tăind liniile de produse mai puțin performante, o strategie folosită și în timpul pandemiei, de exemplu de Nike.

Levi Strauss a implementat o strategie de ”asortiment comun”, producând articole identice sau similare în mai multe piețe, pentru a avea flexibilitatea de a redistribui rapid stocurile la nivel global.

Tarifele vamale impuse de administrația Trump țărilor precum China, Cambodgia, Vietnam și Bangladesh au determinat companiile să-și regândească lanțurile de aprovizionare. Costurile suplimentare pentru vămuirea unui container de jeans pot atinge zeci de mii de dolari, ceea ce va crește prețurile de vânzare cu amănuntul, mai ales în perioada critică a cumpărăturilor de sărbători.

Marja operațională a Levi Strauss a crescut la 7,5% în ultimul trimestru, față de 1,5% în aceeași perioadă a anului trecut. Analiștii au salutat decizia companiei de a reduce drastic numărul codurilor de produs (SKU), o măsură considerată eficientă și sustenabilă.

”Decizia Levi de a reduce SKU-urile neproductive este una inteligentă și sustenabilă”, a comentat Angeli Gianchandani, lector la NYU.

Guvernul pregătește introducerea mai multor medicamente generice, mai ieftine decât cele inovative CITEȘTE ȘI Guvernul pregătește introducerea mai multor medicamente generice, mai ieftine decât cele inovative

”Nike a aplicat o strategie similară – 'mai puține, mai mari, mai curajoase' – iar branduri precum Coach și Uniqlo au avut succes concentrându-se pe produsele-vedetă.”

Și Hasbro a anunțat în aprilie o reducere semnificativă a SKU-urilor și o scădere a importurilor din China, favorizând în schimb produse fabricate în India, considerate mai stabile.

Inclusiv comercianții mai mici, care vând prin Amazon, și-au redus oferta pentru a compensa impactul tarifelor și al comisioanelor. Mulți dintre ei preferă să participe la evenimente de discounturi precum Black Friday și Cyber Monday.

Firma de consultanță Front Row, specializată în marketing e-commerce pentru branduri de frumusețe precum Tatcha (Unilever) și Ouai (Procter & Gamble), a menționat că mai mulți clienți au redus numărul produselor oferite în cadrul Prime Day, care s-a desfășurat pe parcursul a 98 de ore.

Potrivit Adobe Analytics, retailerii americani au înregistrat vânzări de 7,9 miliarde de dolari doar în prima zi a evenimentului Prime Day, marcând cel mai mare volum de cumpărături online din acest an.

Șefii marilor companii de stat din energie renunță la 20% din salariu, după modelul ministrului de resort CITEȘTE ȘI Șefii marilor companii de stat din energie renunță la 20% din salariu, după modelul ministrului de resort

”Tot mai multe branduri se gândesc să reducă din SKU-uri. Încearcă să optimizeze acel 20% din portofoliu care generează 80% din vânzări”, a spus Alexandra Carmody, vicepreședinte comercial la Front Row.

Chiar și Bogg Bag, companie care vinde genți de plajă din plastic la 80 de dolari în magazinele Dick's Sporting Goods și pe Amazon, a redus numărul articolelor disponibile pentru sezonul de iarnă, pentru a se concentra exclusiv pe cele mai bine vândute produse, a declarat CEO-ul Kim Vaccarella.

viewscnt
Afla mai multe despre
levi's
levii straus
oferta
restrange
tarife
sărbători