Lidl țintește zonele ultracentrale ale orașelor, fără parcare

Retail   
Lidl țintește zonele ultracentrale ale orașelor, fără parcare

Retailerul german Lidl își lărgește targetul de piață și deschide acum primul supermarket în zona centrală a unui oraș, la Milano.

Este vorba de un concept nou, citadin, fără parcare.

Urmărește-ne și pe Google News

De la periferie spre centru este strategia cu care Lidl își extinde targetul comercial, țintind zone tot mai apropiate de centrul marilor orașe. Iar mai nou, relatează cotidianul Corriere della Sera, țintește centrul orașului Milano.

Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
FOTO Popeyes continuă extinderea în România și deschide un restaurant în Sibiu CITEȘTE ȘI FOTO Popeyes continuă extinderea în România și deschide un restaurant în Sibiu

Potrivit sursei citate, este programată până la sfârșitul anului deschiderea unei noi locații chiar în inima metropolei, într-un punct limitrof zonei C, unde nu se poate pătrunde cu mașina decât achitând o taxă care nu este deloc modică.  Tocmai din acest motiv locația va fi una de tip nou, adaptată zonei, și se numește City, fără parcare, cu o suprafață de 1000 mp, arată G4Food.ro

Lanțul de retail cu capital german Lidl a deschis primul său punct la Milano în 1995, iar în prezent rețeaua cuprinde 23 de magazine, însă toate în zone rezidențiale și niciuna care să se apropie de zona centrală.

Strategia pentru anii viitori va ținti tot mai mult zonele centrale ale orașelor

„Obiectivul este să ajungem în centrul orașului și astfel să acoperim toate zonele metropolei”, confirmă Lorenzo Bozzini, director de dezvoltare al Lidl Italia.

Această strategie face parte dintr-un plan de dezvoltare mai amplu al companiei, care vizează atingerea pragului de 1.000 de magazine (față de cele 780 actuale) în Italia până în 2030, cu o investiție de aproximativ 1,5 miliarde de euro.  Ținta o reprezintă marile orașe precum Napoli, Roma, Genova, Torino și, desigur, Milano.

Aici există o cerere tot mai mare pentru magazine de proximitate, rezumată în trei factori: consumatorii au tot mai puțin timp pentru cumpărături și caută magazine tot mai aproape de casă; al doilea factor este „mai degrabă sociologic: îmbătrânirea populației, care preferă să se deplaseze cât mai puțin și pe jos. Al treilea este schimbarea modului de a face cumpărături: odinioară se mergea o dată pe săptămână și se umplea căruciorul, acum clientul cumpără mai des și preferă produse proaspete”, explică Bozzini.

De-a lungul anilor în Italia s-a înregistrat o creștere considerabilă a sectorului discount – din care fac parte Lidl, Aldi, Penny dar și alte mărci locale precum Conad, Eurospin, Tigros, Crai, MD etc, pe fondul creșterii prețurilor și al costului vieții, care afectează și locuitorii din centrul orașului Milano.

Potrivit celor mai recente date, în sectorul de retail modern, la nivel național, cota de piață a magazinelor discount este de aproximativ 23% (dintre care Lidl deține o pondere de 30%), dar se estimează că va ajunge la 30% în următorii zece ani.

Cel mai mare retailer din SUA avertizează că va crește prețurile din cauza tarifelor impuse de Donald Trump, riscând furia președintelui CITEȘTE ȘI Cel mai mare retailer din SUA avertizează că va crește prețurile din cauza tarifelor impuse de Donald Trump, riscând furia președintelui

Companiile din România ale retailerului german Lidl (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul calendaristic 2024 cu o cifră de afaceri consolidată de peste 24,6 miliarde de lei net, cu 9% mai mult decât în anul calendaristic 2023.

Performanța financiară este explicată de companie prin atragerea unui număr mai mare de clienți, datorită unei politici de preț stabile în raport cu rata inflației, expansiunii rețelei, dar și investițiilor făcute de retailer în programul de loializare Lidl Plus și în categorii de marfă importante, așa cum sunt, de exemplu, legumele și fructele.

Rețeaua de magazine Lidl a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri netă de circa 22 miliarde de lei și un profit net de aproximativ 1 miliard de lei.

Recent, Lidl România a anunțat că va deschide încă 25 de magazine până la finalul anului 2025.

Magazinele Lidl vor fi amplasate și în anumite blocuri și clădiri,a spus Irina Mușan, membru în Consiliul de Conducere Lidl.

Lidl și Kaufland fac parte din grupul Schwarz, cel mai mare grup de retail alimentar din Europa și al patrulea cel mai mare retailer din lume după cifra de afaceri.

viewscnt
Afla mai multe despre
lidl românia
afaceri
magazine