Prețurile produselor fabricate în China și vândute pe Amazon cresc mai repede decât este inflația din SUA, arată o analiză, pe fondul impactului tarifelor vamale

Retail   
Prețurile produselor fabricate în China și vândute pe Amazon cresc mai repede decât este inflația din SUA, arată o analiză, pe fondul impactului tarifelor vamale

Prețurile produselor fabricate în China și comercializate pe Amazon.com au crescut mai rapid decât rata generală a inflației din SUA, în prima jumătate a anului, semnalând că noile tarife impuse de administrația Trump încep să afecteze direct consumatorii americani, potrivit unei analize realizate de firma DataWeave pentru Reuters.

Studiul, bazat pe un coș de 1.407 produse fabricate în China și vândute în SUA pe Amazon, arată o creștere mediană a prețurilor de 2,6% între ianuarie și jumătatea lunii iunie, în timp ce inflația pentru bunuri (excluzând serviciile) a fost de doar 1% în perioada ianuarie–mai, echivalent cu o rată anualizată de 2%.

Urmărește-ne și pe Google News
Magazinele Supeco ale Carrefour, primul an de profit după 10 ani consecutivi de pierderi: Am ajustat politica de prețuri și am intensificat campaniile. Vom continua expansiunea cu 3 noi deschideri CITEȘTE ȘI Magazinele Supeco ale Carrefour, primul an de profit după 10 ani consecutivi de pierderi: Am ajustat politica de prețuri și am intensificat campaniile. Vom continua expansiunea cu 3 noi deschideri

Produsele cele mai afectate de scumpiri includ rechizite școlare și de birou, electronice precum imprimante și distrugătoare de documente, articole media (CD-uri/DVD-uri), dar și produse pentru casă precum mobilierul și vasele de gătit. China este principalul furnizor global în toate aceste categorii, scrie News.ro.

Printre exemplele concrete se află fierbătorul electric Hamilton Beach, al cărui preț a crescut de la 49,99 la 73,21 de dolari; tigaia GreenPan și-a dublat prețul la $31,99, în timp ce produsele din categoriile Home & Furniture și Electronics au avut creșteri ale prețurilor de 3,5%, respectiv 3,1%.

Impactul tarifelor și reacția pieței

Creșterea prețurilor a devenit vizibilă începând din luna mai, odată cu aplicarea tarifelor anunțate în aprilie – între 11% și 50% – și se accentuează în iunie.

CEO-ul DataWeave, Karthik Bettadapura, a explicat că ”chiar și tarifele modeste pot avea efect rapid, mai ales acolo unde marjele comerciale sunt mici, iar ciclurile de reaprovizionare sunt scurte”.

Pe de altă parte, Amazon a declarat că nu a observat modificări semnificative ale prețurilor medii, sugerând că analiza nu reflectă întreaga diversitate de produse de pe platformă.

Premieră - NATO se implică financiar într-o companie de biotehnologie CITEȘTE ȘI Premieră - NATO se implică financiar într-o companie de biotehnologie

Totuși, mari retaileri precum Walmart, Macy’s și Nike au avertizat deja asupra scumpirilor cauzate de tarifele impuse de SUA asupra importurilor din China. Nike, de exemplu, a anunțat că va majora prețurile de la 1 iunie.

Context economic mai larg

Retailerii au fost până acum reticenți în a transfera costurile tarifelor către consumatori, având în vedere slăbirea încrederii de consum și dobânzile ridicate. Vânzările din comerțul cu amănuntul au scăzut cu 0,9% în mai față de aprilie, iar cheltuielile de consum au înregistrat o scădere neașteptată.

În prezent, SUA aplică un tarif universal de 10% pe majoritatea importurilor, 50% pentru oțel și aluminiu, 25% pentru autoturisme și piese auto.

Tarifele suplimentare pentru oțel au intrat în vigoare pe 23 iunie, ceea ce ar putea genera presiuni suplimentare asupra prețurilor la uste

viewscnt
Afla mai multe despre
china
amazon
sua
inflatie