Președintele BYD a anunțat, umăr la umăr cu Viktor Orban, că sediul european al companiei va fi în Budapesta. Investiție nouă într-un centru R&D și critici din partea publicului

VECINI   
Președintele BYD a anunțat, umăr la umăr cu Viktor Orban, că sediul european al companiei va fi în Budapesta. Investiție nouă într-un centru R&D și critici din partea publicului

Un anunț care a generat comentarii virulente a fost făcut de BYD, constructorul chinez care a reușit să depășească Tesla pe piața de automobile electrice. Compania a decis să-și stabilească sediul central în Europa chiar în Budapesta, ignorând țările mai mari, cu vânzări de 10 ori mai mari decât Ungaria.

Președintele BYD, Wang Chuanfu, s-a întâlnit cu prim-ministrul Viktor Orban la Budapesta, pentru semnarea unui acord de cooperare strategică, care prevede investiții ale companiei chineze, care le vor continua pe cele începute în zona Szeged, acolo unde chinezii construiesc deja prima fabrică de automobile din Europa.

Urmărește-ne și pe Google News

Chiar dacă cei doi au fost vedetele întâlnirii, acordul a fost semnat de vicepreședintele executiv al BYD, Stella Li, care coordonează activitatea din Europa, și ministrul ungar de externe, Péter Szijjártó.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
FOTO ANUNȚ Wizz Air lansează o campanie masivă de reduceri - 1 milion bilete la preț mic CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Wizz Air lansează o campanie masivă de reduceri - 1 milion bilete la preț mic

În cadrul momentului dedicat declarațiilor de presă făcute de cei doi lideri la evenimentul de semnare a acordului, președintele BYD a anunțat că divizia din Europa a companiei pe care o conduce își va stabili cartierul general, sediul diviziei din Europa, chiar în Budapesta, de unde vor fi conduse toate operațiunile de producție și vânzări de pe continent. De asemenea, în capitala Ungariei va fi construit un centru de R&D, dedicat acestei piețe.

„Suntem încântați să împărtășim o etapă importantă în călătoria europeană a BYD: înființarea noului nostru sediu regional și a centrului de cercetare și dezvoltare în districtul 11 din Budapesta” a anunțat compania chineză, imediat după întâlnirea lui Wang Chuanfu cu Viktor Orban.

Potrivit celor de la BYD, investiția din Ungaria va conduce la crearea de locuri de muncă, la desfășurarea de activități de cercetare și dezvoltare în zona de mobilitate inteligentă și de tehnologii de electrificare și la colaborări cu mediul universitar maghiar, cu startup-uri și furnizori locali.

După cum explică BYD, noul sediu va servi drept hub central pentru operațiunile europene ale BYD, acoperind servicii de vânzări și post-vânzare, certificarea și testarea vehiculelor și proiectarea și dezvoltarea vehiculelor localizate.

FOTO - TAROM lansează o ofertă specială pentru rutele interne CITEȘTE ȘI FOTO - TAROM lansează o ofertă specială pentru rutele interne

„Avem nevoie de parteneri și putem intra în această nouă eră doar dacă există o cooperare strategică între China și Ungaria, deoarece China este liderul în această industrie”, a transmis și Viktor Orban, care a amintit că țara sa a reușit să atragă în ultimele decenii investiții importante în industria auto, care vin în primul rând de la celebrele mărci premium germane, Audi, BMW și Mercedes.

Președintele BYD a enumerat motivele pentru care Ungaria a fost aleasă pentru uzina de automobile și pentru sediul european al companiei: „Ungaria, situată în inima continentului european, are o istorie lungă în industria auto, o infrastructură bine dezvoltată și o bază industrială matură și este unul dintre centrele auto din lume”.

Volkswagen a depășit surprinzător BYD. Liderul absolut al pieței auto din China CITEȘTE ȘI Volkswagen a depășit surprinzător BYD. Liderul absolut al pieței auto din China

Reamintim că cel puțin două investiții în fabrici auto au fost ratate de România din cauza lipsei de infrastructură de transport, dar și a statutului de țară non-Schengen, care ar fi generat mari întârzieri logistice constructorilor auto. Este vorba despre o uzină BMW din zona Debrecen și o uzină Mercedes din zona Kecskemet, ambele situate la doar câțiva zeci de kilometri de România.

Anunțul BYD privind stabilirea sediului în Budapesta a provocat reacții dure din partea cititorilor pe rețelele de social media, atât maghiari, cât și din unele țări vestice. „Să sperăm că Ungaria va rămâne în UE, altfel este o risipă de bani din partea BYD”, a scris un comentator francez. „De ce ar vrea BYD să se mute în Ungaria, dacă Ungaria începe să fie exclusă din UE, din cauza celor mai recente persecuții ale populației? Dacă Ungaria este exclusă, vor impune tarife de 200 – 300 %? Cine o să aibă nevoie de mașini chinezești dacă vor avea tarife mari?”, scrie o persoană de origine maghiară.

BYD are în prezent taxe vamale de 27% pentru automobilele complet electrice și de 10% pentru celelalte tipuri de vehicule, respectiv pentru cele cu motoare PHEV, singurul tip de propulsie pe care îl mai produce marca chineză pe lângă cele electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
byd europe
byd ungaria
uzina byd ungaria