După ani de întârzieri în fața principalilor rivali, Toyota își extinde tot mai mult gama de mașini electrice. Cea mai nouă lansare este bZ4X Touring, un SUV cu legături strânse cu micul bZ4X.
Noul Toyota bZ4X Touring este un model derivat din SUV-ul căruia îi poartă numele, dar este mai lung, are mai mult spațiu în portbagaj și noi caracteristici dinamice.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Toyota subliniază faptul că noul model consolidează acoperirea unor segmente cheie, atât pe zona de propulsii hibride, cât și electrice.
Comparativ cu bZ4X standard, Touring are 140 mm în plus și 20 mm la înălțime, lungimea totală ajungând la 4,83 metri, peste cea a popularului RAV4. Noile dimensiuni generează și un volum suplimentar în portbagaj, circa 148 de litri în plus, ceea ce face ca volumul util să ajungă acum la 600 de litri.
Mașina oferă inclusiv tracțiune integrală, pe lângă cea pe față, cu ajutorul tehnologiilor XMODE și Grip Control, Toyota menționând inclusiv drumurile accidentate ca oportunitate de traseu pentru acest model.

Din punct de vedere al sursei de energie, totul se bazează pe o baterie unică de 74,7 kWh, care are un încărcător AC care permite încărcarea cu 11 kW de la 220 volți sau 22 kW de la 400 volți, precum și până la 150 kW de la o stație DC.
Bateria are un sistem de răcire cu apă și funcția de precondiționare, ce pot fi activate manual sau automat, funcții care asigură o mai mare eficiență a bateriei și încărcării.
Din punct de vedere al grupului motopropulsor, bZ4X Touring oferă un motor de 224 CP/165 kW pe versiunea de intrare și 380 CP/280 kW pe versiune cu tracțiune integrală, care reprezintă cel mai puternic automobil Toyota electric de pe piață. Touring folosește tehnologia eAxle pentru propulsie și poate tracta remorci până la 1.500 kg.
La nivel de design se remarcă forma tipică de break, barele de plafon, o bară de protecție redesenată și blocuri optice restilizate. La interior, habitaclul este similar cu cel al lui bZ4X standard, cu noua consolă introdusă pe acest model și un ecran de 14 inchi.

Toyota anunță că mașina va ajunge în Europa pentru comenzi doar în 2026, la acel moment fiind promise și mai multe detalii despre acest model.
Toyota și-a amânat mult planul de investiții și lansări în vehicule electrice, mizând pe impactul modelelor sale hibride. Se pare că planul a fost unul bine gândit, pentru că principalii rivali au întâmpinat în ultimul an mari probleme de vânzare a stocurilor de mașini electrice. Ofensiva de mașini cu emisii zero a Toyota abia acum începe să producă efecte, fiind așteptate noi lansări în 2025 și 2026.

