Noul CEO al Nissan, Ivan Espinosa, a anunțat că este gata să ofere spațiul industrial din uzinele sale globale chinezilor de la Dongfeng, companie cu care japonezii au un parteneriat destul de vechi în China, care produce, printre altele, și mașina Dacia Spring.
Nissan este într-o situație disperată cu rețeaua sa de fabrici, având o supracapacitate de producție care generează costuri uriașe. Pentru a restructura masiv cheltuielile companiei, noul CEO, Ivan Espinosa a anunțat săptămâna aceasta că va închide șapte uzine și va concedia până la 20.000 de persoane în următorii ani.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
O nouă declarație făcută de șeful Nissan, în cadrul unei conferințe organizate de Financial Times, arată că există unele discuții despre o posibilă vânzare sau cedare a spațiilor de producție din afara Japoniei chinezilor de la Dongfeng.
„Am putea valorifica o colaborare în afara Chinei, invitându-i să vină în ecosistemele noastre de producție”, a declarat Espinosa, potrivit Automotive News. El susține că „toul e pe masă”, având în vedere parteneriatul de 20 de ani pe care cele două companii îl au.
Uzina în care sunt asociați Dongfeng și Nissan produce, printre altele, modelul Dacia Spring, care reușește în acest fel să-și mențină un cost extrem de mic de producție, suficient pentru ca mașina să fie cel mai ieftin automobil electric din Europa.
Dacă discuțiile dintre Nissan și Dongfeng se vor concretiza, situația se va schimba, pentru că producătorul chinez va putea beneficia de unități de producție la nivel global, la costuri mult mai avantajoase.

Ivan Espinosa a spus că inclusiv uzina Nissan din Europa, aflată în Marea Britanie, poate face subiectul unei discuții, dar a precizat că opțiunea aparține celor de la Dongfeng. Uzina din Sunderland, Marea Britanie, nu se numără printre fabricile vizate de închidere, dar șeful Nissan a atras atenția că producerea de mașini în uzina Nissan de către chinezi nu ar avea neapărat multe beneficii, în locul exportului acestora direct din China.
Uzina Nissan din Marea Britanie are o capacitate foarte mare de producție, 500.000 de vehicule, dar în 2024 a avut o rată de utilizare de numai 75%. Uzina a fost modernizată în ultimii ani, cu o investiție de 2 miliarde de lire, pentru a putea produce noile automobile electrice dedicate pieței din Europa, Leaf și un viitor SUV de segment B.
Nissan ar putea importa în Europa mașini produse în China, în cadrul parteneriatului cu Dongfeng, între acestea numărându-se un pick-up PHEV și, posibil, sedanul electric N7.