Audi, marca de automobile de lux din cadru grupului Volkswagen, ar putea construi o uzină de asamblare într-o nouă locație din SUA, conform scenariilor analizate de echipa managerială în ideea de a-l mulțumi pe președintele Donald Trump în contextul războiului tarifelor, susține un articol publicat în revista germană Spiegel, preluat de agenția de știri Reuters.
Audi analizează posibilitatea construirii unei uzine în zona de sud a SUA, ceea ce ar fi cea mai scumpă opțiune din mai multe scenarii analizate, mai multe surse din interiorul companiei estimând costurile la aproape patru miliarde de euro, susține Spiegel.

Un purtător de cuvânt de la Audi a declarat că firma intenționează să își extindă prezența în SUA. „În prezent, analizăm mai multe scenarii în acest scop. Suntem încrezători că vom ajunge la o decizie în acest an împreună cu grupul Volkswagen cu privire la cum va arăta această decizie în termeni concreți”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Audi nu are în prezent uzine de asamblare în SUA și este unul dintre cei mai expuși producători auto la tarifele americane din cauza uzinei sale de la San Jose Chiapa, Mexic, unde constructorul german are peste 5.000 de angajați care produc popularul model Q5, scrie Agerpres.
În schimb, firma mamă Volkswagen are o uzină la Chattanooga, statul Tennessee, și o alta care este construcție în apropiere de Columbia, statul Carolina de Sud.
Tarifele pe scară largă anunțate de Trump au generat deja costuri suplimentare de sute de milioane de euro pentru constructorii auto germani, care sunt puternic dependenți de exporturi, a declarat un reprezentant al industriei auto germane.

BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen poartă discuții cu oficialii de la Washington cu privire la un posibil acord pe tema tarifelor la automobilele importate, încercând să își folosească investițiile și exporturile realizate în SUA ca avantaj prin care să atenueze orice eventuală lovitură, au declarat mai multe surse consultate de Reuters.
În 2024, grupul Audi, care include și mărci precum Bentley, Lamborghini și Ducati, a suferit o scădere de 33% a profitului după taxe, până la 4,2 miliarde euro, și un declin de 8% al cifrei de afaceri, până la 64,5 miliarde euro. Constructorul german a livrat, în 2024, aproximativ 164.000 de automobile electrice, un recul de 8% în ritm anual. De asemenea, livrările Audi pe piața chineză, care a fost responsabilă pentru 40% din livrările globale ale Audi (650.000 de unități dintr-un total de 1,67 milioane unități), au scăzut cu 11%.