Marca chineză Leapmotor, în care Stellantis a investit 1,5 milioane de euro pentru a putea prelua distribuția la nivel global, inclusiv în Europa, a înregistrat o extindere accelerată a rețelei globale de dealeri, după cum anunță compania europeană.
Strategia Leapmotor și a Stellantis de intrare accelerată pe cât mai multe piețe internaționale, cu primele două sau trei modele electrice produse de compania chineză, a ajuns la un prag important cu numărul de showroom-uri deschise. După cum anunță Stellantis, Leapmotor și-a deschis centrul de vânzări cu numărul 1.500, în Hong Kong, și începe să treacă la un nou nivel de dezvoltare internațională.
Stellantis și Leapmotor au creat o companie de tip joint-venture cu participații egale, numită Leapmotor International, care a preluat toate drepturile de distribuție în afara Chinei, conducerea fiind asigurată în mod egal de cele două companii. Anterior, Stellantis a cumpărat un pachet de 21% din Leapmotor, pentru 1,5 milioane euro, primind acces și la tehnologiile electrice dezvoltate de chinezi și produse în uzina din Zhejiang.

În acest moment, după cum reiese din datele Stellantis, Leapmotor a intrat pe 30 de piețe din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și regiunea Asia-Pacific. Numărul de showroom-uri și service-uri din afara Chinei a depășit deja 600, cea mai mare parte a acestora fiind în Europa, unde a beneficiat de sprijinul rețelei Stellantis.
În Europa Centrală, Leapmotor a semnat contracte cu distribuitori regionali și rețele de dealeri din Irlanda (cu Gowan Auto), Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria și Croația (cu Grupul Emil Frey), precum și Bulgaria (cu SFA Automotive LTD), iar în România a desemnat dealerul Auto Italia să preia distribuția.
În prezent, Leapmotor s-a alăturat celor de la MG și BYD pe lista companiilor auto din China cu cea mai rapidă creștere și cele mai multe vânzări în Europa. În primele patru luni ale acestui an, Leapmotor a vândut aproximativ 5.000 de vehicule T03 și C10, după ce în 2024, în primul an de existență pe piața europeană, a vândut puțin peste 1000 de unități.