Divizia de mașini premium a grupului Volkswagen, Audi AG, care grupează atât marca Audi, cât și Lmborghini, Bentley și motocicletele Ducati, a raportat o creștere importantă a veniturilor, simultan cu majorarea profitului operațional, deși livrările de vehicule au scăzut în primul trimestru al acestui an.
Chiar dacă sincopele din calendarul de lansări au generat scăderi ale vânzărilor în primele trei luni ale anului, conducerea grupului de mărci Progresive din cadrul VW Group, adunate în subsidiara Audi AG, a reușit să raporteze rezultate financiare foarte bune în intervalul analizat.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
„Cifrele cheie pentru primul trimestru arată clar cât de important este să continuăm transformarea cu toate forțele noastre. Am stabilit deja cursul corect pentru acest lucru”, spune CFO-ul Jürgen Rittersberger, în timp ce CEO-ul companiei, Gernot Döllner, vorbește despre o repozinionare. „În primele luni ale anului 2025 am făcut pași decisivi pentru repoziționarea companiei noastre. Și putem vedea că inițiativa noastră model dă roade.”
Conform datelor publicate de Audi AG, veniturile din primul trimestru al celor patru mărci premium s-au ridicat la 15,4 miliarde de euro, cu 12,5% peste vele din 2024, iar profitul operațional a fost de 537 de milioane de euro, mai mare cu 15,2% față de 2024. Marja operațională a crescut ușor, cu 0,1 pp, la 3,5%.
Compania a raportat un flux de numerar net negativ, -61 de milioane de euro, dar de peste 10 ori mai mic față de cel de anul trecut când se apropia de -800 milioane euro. Rezultatul net al companiei s-a ridicat la 630 milioane de euro, în scădere cu 14,4%.
Audi aduce în discuție contextul de afaceri marcat de recesiunea economică globală, de intensificarea concurenței și de incertitudinile politice, în obținerea rezultatelor, dar subliniază faptul că a obținut creșteri importante pe segmentul electric. Mașinile din familia e-tron ale Audi au s-au vândut cu aproximativ 30% mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut. În total, compania a livrat 46.371 de mașini electrice la nivel mondial, cu creșteri masive în Franța (+169%), Elveția (+120%), Olanda (+87%), Norvegia (+64%) și pe piața internă din Germania (+59%).

Audi susține că se bucură de o creștere cu 86% a comenzilor pentru mașini electrice, în Europa de Vest, având totodată o creștere de 22% a comenzilor pe toate tipurile de propulsie.
Divizia premium a VW Group a traversat o restructurare a afacerii, inclusiv cu impact asupra gamei, după ce strategiile eronate ale conducerii anterioare au dus la întârzieri mare ale lansărilor unor modele cu impact asupra vânzărilor. Anul acesta, managementul a decis renunțarea la campania de redenumire a unor modele în funcție de tipul de propulsie și a revenit la numele consacrate.
„În primele luni ale anului 2025 am făcut pași decisivi către repoziționarea companiei noastre”, spune CEO-ul Gernot Döllner. „Acest lucru include acordul pentru viitor încheiat între conducerea companiei și consiliul de întreprindere în martie, care vizează creșterea productivității, vitezei și flexibilității la unitățile noastre din Germania. Anul va continua să fie foarte dificil din cauza condițiilor economice globale. Dar Audi a început să își pună în aplicare strategia și o realizează.”
Audi va lansa zece noi modele hibride plug-in până la sfârșitul anului 2025. Audi A3 și Audi A5, fiecare disponibil în două stiluri de caroserie, au ajuns deja pe piață. Pe lângă o capacitate de încărcare crescută, modelele hibride plug-in ale Audi oferă autonomii electrice mai mari, de peste 100 de kilometri.

Audi a vândut în intervalul ianuarie – martie 388.756 vehicule, cu 3,5% mai puține decât în anul anterior, volumul principal fiind realizat chiar de marca Audi, care a livrat 383.401 vehicule (-3,2%).
Cele mai mari probleme de vânzări au fost în China, unde marca a înregistrat un declin de 7 procente față de anul trecut, scăzând la 144.471 vehicule vândute. Noua strategie destinată acestei piețe urmărește dezvoltarea de modele dedicate clienților chinezi, așa cum încearcă întreg grupul VW. Salonul auto din Shanghai a găzduit nu mai puțin de cinci premiere, între care primul model al noii familii electrice care va purta pe grilă chiar denumirea cu majuscule AUDI, în locul celor patru cercuri.
Brandul de lux Bentley a livrat 2.388 de mașini din ianuarie până în martie, în scădere ușoară față de anul trecut, generând venituri de 661 milioane de euro și un profit operațional de 71 milioane de euro. Marja operațională a scăzut substanțial la 10,7%, cu aproape 7 pp.

Lamborghini a livrat 2.967 de vehicule, cu 12,8% mai multe, veniturile mărcii italiene fiind mai mari cu 29,6%, la 895 de milioane de euro. Profitul operațional a crescut cu 33,0%, ajungând la 248 milioane de euro, cu o ușoară creștere a marjei operaționale față de anul precedent, la 27,7%.
Pentru finalul acestui an, Grupul Audi continuă să se aștepte la venituri între 67,5 și 72,5 miliarde de euro, iar marja operațională este prevăzută să rămână în intervalul 7-9%, cu un flux de numerar net între 3 și 4 miliarde de euro.