Planurile Mercedes-Benz de trecere la propulsia electrică includ și eliminarea modelelor compacte non-SUV, care nu vor mai fi regăsite în gama mărcii la momentul la care aceasta va deveni exclusiv electrică. Strategia a fost stabilită, însă, în perioada în care nu era atât de evident că mașinile electrice vor avea un start mai lent decât cel prognozat. Pentru a corecta această situație, Mercedes a decis să producă încă trei ani modelul A Class.
Așa cum a făcut Volvo cu modelele XC90 și XC60, Mercedes-Benz va prelungi viața lui A Class cu încă doi ani, potrivit unei informații publicate de Automobilwoche, care citează surse din companie. Decizia vine ca urmare a vânzărilor foarte bune pe care le înregistrează acest model, echipat cu motoare cu combustie. A Class și B Class își încheie ciclul firesc de viață în 2026, după opt ani de la lansare. B Class nu va avea însă același noroc, astfel că producția sa se va încheia la termen.
În același timp, CLA are programată o nouă generație, care va beneficia atât de propulsie electrică, cât și de motorizare hibrid.
Mercedes-Benz A Class s-a vândut în ultimii doi ani în volume ceva mai reduse decât în primii ani de viață, dar a depășit 100.000 de unități, în pofida vârstei pe care o are. În 2022, modelul a primit un facelift, la jumătatea vieții, care a inclus unele modificări de design și noi motoare mild-hybrid.
Mercedes Benz are în segmentul Core mai multe modele dezvoltate pe platforma compactă, toate făcând parte din familia A Class și B Class, inclusiv sedanul coupe CLA și SUV-urile GLA și GLB și electricele EQA și EQB. În primele șase luni ale acestui an, acestea au înregistrat o scădere a vânzărilor de 16%, cu un volum de 232.800 unități.

Mercedes-Benz a anunțat săptămâna aceasta o scădere de 9 procente în trimestrul al doilea, cu, 453.700 autoturisme vândute, din cauza „mediului dinamic din piață și pe gestionarea atentă a stocurilor pentru contracararea impactului tarifelor”, în condițiile în care susține că cererea nu a scăzut nici în SUA, nici în Europa.
După prima jumătate de an, volumul vândut de Mercedes-Benz Group au atins un nivel de 1,07 milioane de vehicule, în scădere cu 8% față de perioada similară din 2024, autoturismele reprezentând 900.000 de unități, adică -6% față de anul trecut.
În segmentul electric, vânzările au atins un nivel de 41.900 de unități în trimestrul al doilea, cu 8 procente sub trimestrul anterior și cu -18% sub nivelul din 2024. În total, compania germană a vândut 87.300 de vehicule electrice, reprezentând un declin de 14% față de 2024.