Principalele nume vehiculate pentru a prelua conducerea Renault Group: Denis le Vot, șeful Dacia, și Maxime Picat, director Stellantis

Auto/Transporturi   
Principalele nume vehiculate pentru a prelua conducerea Renault Group: Denis le Vot, șeful Dacia, și Maxime Picat, director Stellantis

Renault Group a intrat într-un proces neprogramat de căutare a unui nou CEO, imediat după ce Luca de Meo a anunțat Consiliul de Administrație că va pleca începând cu 15 iulie. Deși cu siguranță căutarea va dura mai mult de câteva zile, au început să fie vehiculate primele nume cu potențial. Printre ele se află și cel al lui Denis le Vot, care în prezent este CEO al mărcii Dacia și vicepreședinte al grupului.

Managerul care conduce marca Dacia de patru ani, fiind unul dintre autorii extinderii și ascensiunii gamei Dacia din ultima perioadă, este pe lista scurtă a posibililor înlocuitori ai lui Luca de Meo, potrivit informațiilor publicate de presa franceză.

Urmărește-ne și pe Google News

Denis le Vot, un manager cu o experiență extrem de mare în cadrul grupului Renault și în cadrul Alianței Renault Nissan, cunoaște foarte bine profilul companiei franceze, produsele tuturor mărcilor și strategiile pe care echipa lui Luca de Meo le-a conturat în cadrul planului Renaulution. Dacă șeful Renault Group în funcție a fost întrebat, cu siguranță a pronunțat și numele lui Denis le Vot printre alte posibile nume.

Evenimente

Despre Le Vot s-au scris multe articole elogioase, performanțele sale în fruntea Dacia fiind recunoscute de presa europeană în repetate rânduri. „Așa conduce Denis Le Vot Dacia către succes”, scriau cei de la Automobilwoche în urmă cu doar două luni, într-un articol în care erau evocate punctele tari ale managerului.

„Până acum, Le Vot și-a atins în mare parte obiectivele cu ajutorul unei echipe pe deplin motivate și angajate. Este încăpățânat și fiecare detaliu este important pentru el, așa spun oamenii despre Le Vot. El ascultă cu atenție și apoi decide, a spus o persoană din interiorul companiei. Cu siguranță nu l-ai putea numi șovăitor”, scriau jurnaliștii germani despre șeful Dacia.

Denis le Vot are 59 de ani și conduce marca Dacia din 2021, la scurt timp după sosirea lui Luca de Meo în fruntea Renault Group, fiind primul CEO al noii unități de business care cuprindea inițial și Lada, un brand dispărut între timp din grup.

Le Vot are o experiență foarte mare în cadrul companiei franceze și a coordonat în mod direct activitatea produselor derivate din modelele Dacia în Rusia, în anii 2011 – 2013, ca COO al Renault Rusia. Ulterior, din poziția de Executive Vice-President al Renault Group, a fost în contact direct cu ceea ce se întâmpla cu marca Dacia. Denis le Vot a condus, pentru o perioadă de câțiva ani, afacerea Nissan din SUA.

Demisie la vârf la Renault Group - Directorul general al Renault și Dacia pleacă cu un ultim mesaj CITEȘTE ȘI Demisie la vârf la Renault Group - Directorul general al Renault și Dacia pleacă cu un ultim mesaj

Al doilea nume pronunțat de presa din Franța este cel al lui Maxime Picat, un manager cu rezultate remarcabile în cadrul Stellantis, fiind promovat de fostul CEO, Carlos Tavares. În prezent, este director pentru achiziții și furnizori al Stellantis, dar ascensiunea sa a început ca manager al brandului Peugeot, în 2012, și a continuat în toată această perioadă în cadrul PSA Peugeot Citroen.

La momentul fuziunii cu Fiat Chrysler, Maxime Picat era director operațional pentru Europa, funcție pe care a preluat-o și în cadrul Stellantis, unde a devenit subiectul unui amplu scandal provocat de încercările sale de reorganizare a rețelei de dealeri. După demisia lui Carlos Tavares, Maxime Picat a intrat într-o zonă de penumbră, el fiind marginalizat de actuala conducere a grupului, din cauza viziunilor total opuse în privința relației cu dealerii. De altfel, acesta a fost unul dintre punctele de divergență dintre Tavares și John Elkan la momentul plecării.

O posibilă apropiere de președintele Renault, Jean Dominique Senard, care reprezintă principalul acționar, statul francez, ar putea fi un argument puternic în desemnarea sa ca viitor CEO al Renault Group.

Pentru Dacia, și unul și celălalt ar putea avea efecte importante în continuarea programului de dezvoltare și lansare de modele. Cu siguranță, viziunea unui nou CEO își va pune amprenta, atât asupra planului pe termen lung, știut fiind faptul că o mașină are nevoie de 4 – 5 ani pentru a ajunge pe piață, dar și pe modul în care vor fi puse în aplicare lansările în curs, cu modele noi pentru Dacia în următorii doi ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
denis le vot
maxime picat
luca de meo
ceo renault group