Renault Group, companie care deține și marca Dacia, a reușit să încheie primul semestru din acest an cu o creștere mică, dar importantă a vânzărilor la nivel global, având un avans puternic pe piețele internaționale.
Grupul Renault a vândut în primele șase luni ale acestui an 1,17 milioane de vehicule, asigurându-și un avans de 1,3% față de anul precedent, într-un context internațional marcat de o stagnare sau chiar scădere a piețelor. Compania anunțase în urmă cu o săptămână rezultatul financiar preliminar, cu o creștere de 2,5% a cifrei de afaceri, la 27,6 miliarde euro, dar cu o marjă operațională în scădere, la 6%. La acel moment, constructorul auto a precizat că în luna iunie a înregistrat „o performanță sub așteptări”, generată de volume de vânzări sub nivelul așteptat.

După cum relevă datele publicate acum, marea vulnerabilitate a grupului este segmentul de vehicule comerciale din Europa, în care compania a obținut o scădere de -29% raportat la rezultatele din anul anterior.
În același timp, lansările de noi modele pe piețele internaționale, în cadrul International Game Plan, au contribuit la o creștere de 16,3% a vânzărilor pe aceste piețe, ceea ce a condus și la o îmbunătățire a cotei de piață.

Vânzările Renault Group în Europa
Pe piața de autoturisme din Europa, care a pierdut un procent față de anul trecut, grupul Renault are o creștere de 5,4%, cu un volum total de 708.106 vehicule înmatriculate, având două modele, Clio și Sandero, lideri ai vânzărilor pe toate canalele.
Marca Dacia a vândut în Europa 308.957 autoturisme, cu 1,1% mai multe decât anul trecut, dar își consolidează poziția treia în rândul celor mai vândute mărci către persoane fizice.
Marca Renault a atins un volum de 394.278 autoturisme, în creștere cu 8,4%, rezultat care duce marca pe locul al doilea în Europa, peste rivalii de la Toyota.
Marca premium Alpine a avut cea mai bună performanță, cu un avans de 90% al vânzărilor, chiar dacă volumele vândute sunt încă mici (4.871 unități).
Grupul francez a menținut o creștere a vânzărilor de mașini electrice și hibrid, având un plus de 15 puncte procentual pentru cele două segmente însumate, la aproape 44% din totalul vânzărilor. Segmentul pur electric are în acest moment 12% din vânzări.
La nivelul mărcii Renault, 59% dintre vehiculele vândute sunt electrificate, iar vehiculele 100% electrice au urcat la peste 16% din vânzări (+57,0% față de primul semestru al anului 2024).

Dacia și-a majorat la rândul ei vânzările de mașini cu motoare hibrid, având o pondere de 23,59% din vânzări acoperită de vehicule electrificate. Vânzările de modele hibrid au crescut semnificativ în special cu ajutorul noului Duster, ajungând la 17,2 % din vânzări (+11,8 puncte procentuale față de primul semestru al anului 2024).
Și la Alpine, vehiculele electrice reprezintă 76% din vânzările mărcii, datorită modelului A290, lansat la finalul lui 2024.
Vânzări globale în semestrul 1 - Dacia și Renault
La nivel global, marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor de +2,7% față de primul semestru al anului 2024, cu 808.413 vehicule. În America Latină, vânzările au crescut cu +24%, în special datorită modelului Kardian, care a înlocuit Sandero pe piețele internaționale. În Brazilia, vânzările au crescut cu +8,8%, iar în Argentina cu +96,7%. Renault este lider de piață în Columbia, cu o cotă de 14,6%.
În Maroc, vânzările au crescut cu +48%, beneficiind în special de lansarea modelului Kardian, iar în Coreea de Sud, o piață pe care marca aproape dispăruse, vânzările au crescut cu +150%, datorită noului model Grand Koleos, fabricat în colaborare cu Geely.
Vânzările globale ale mărcii Dacia au depășit 30% din totalul vânzărilor grupului, cu 356.084 unități, dar au înregistrat o scădere ușoară de 0,7%, ca urmare a faptului că pe piața din Turcia SUV-ul Duster nu mai este vândut sub brandul Dacia, ci a fost introdus în gama Renault. Amânarea Programului Rabla a contribuit la această scădere, potrivit vicepreședintelui Dacia, Frank Marotte.
Sandero rămâne cel mai vândut model al mărcii, cu 151.948 unități, fiind cel mai vândut model către persoane fizice în Europa. Dacia Duster a înregistrat 108.510 unități vândute la nivel mondial iar pe piața din Europa rămâne cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice. Duster 3 are deja aproape 200.000 de comenzi de la lansarea sa din 2024.

Modelul electric Spring a înregistrat 19.452 unități vândute, în creștere cu 62,5 % față de S1 2024, depășind 180.000 de unități vândute de la lansarea de acum patru ani.
Cel mai nou model al Dacia, Bigster, care marchează intrarea în segmentul C-SUV, are 17.329 unități vândute, cu o pondere de peste două treimi din total reprezentată de motorizarea hibrid.
În același timp, Jogger a înregistrat 42.381 unități vândute la nivel global, în scădere față de nivelul de anul trecut.
VÂNZĂRILE RENAULT GROUP Sem. 1 2025
S1 2025 S1 2024 %
Renault 808.413 787.379 +2,7 %
VP 642.652 572.789 +12,2 %
VU 165.761 214.590 -22,8 %
Dacia 356.084 358.526 -0,7 %
VP 353.804 354.350 -0,2 %
VU 2.280 4.176 -45,5 %
Alpine 5.015 2.717 +84,6 %
Mobilize 1.086 -
Renault Group 1.169.773 1.154.882 +1,3 %

TOP 15 PIEȚE RENAULT GROUP
Volume S1 2025 Cotă de piață
(unități) (%)
1 FRANȚA 284.704 27,7
2 ITALIA 105.559 11,1
3 SPANIA 92.701 13,1
4 GERMANIA 71.681 4,7
5 TURCIA 69.649 11,5
6 M. BRITANIE 61.941 5,1
7 BRAZILIA 60.673 5,4
8 MAROC 43.836 39,1
9 BELGIA+LUX. 38.844 12,9
10 ARGENTINA 31.607 10,2
11 COREEA S. 28.065 3,4
12 POLONIA 26.427 8,3
13 ROMÂNIA 22.587 31,0
14 PORTUGALIA 20.816 14,9
15 INDIA 16.031 0,6