Planul de restructurare a activității Nissan, lansat de noul CEO Ivan Espinosa, prevede închiderea a șapte uzine și concedierea a 20.000 de persoane. După anunțul privind prima uzină din Japona care se închide, acum au apărut informații despre primele uzine internaționale care vor opri producția.
Nissan închide fabrică după fabrică, pentru a rezolva problema supra-capacității de producție, care generează costuri uriașe pentru o companie care și-a redus vânzările de la peste 5 milioane de vehicule, la mai puțin de 3 milioane anual.
Ivan Espinosa a prezentate deja planul de redresare financiară a Nissan, care se bazează în primul rând pe închideri de fabrici neproductive și pe eliminarea a circa 20.000 de locuri de muncă.

Prima uzină confirmată pentru închidere este cea din Oppama, în care este asamblat în prezent modelul Note. Aici a fost produs, în trecut, primul automobil Leaf și primele mașini echipate cu motorul e-Power. Producția acestei uzine va fi transferată în fabrica din Kyushu.
Dar pe lista de închideri se află și fabrici din afara Japoniei, însă compania nu a făcut deocamdată publice numele acestora. După închiderea în trecut a fabricii din Spania, în care era produs pickupul Navara, acum vine rândul unor uzine din Mexic, potrivit unor informații publicate de Automotive News.
Prima care va fi închisă este Civac, o fabrică foarte veche, în care este produs în prezent pickup-ul Navara și SUV-ul Frontier. Cele două modele vor fi mutate, în 2027, într-o altă uzină, aflată la o distanță destul de mică, tot în Mexic. Dar mult mai rapid se va închide producția în fabrica deținută în parteneriat cu Mercedes, în Aguascalientes, în care sunt asamblate două modele Infiniti, QX50 și QWX55, împreună cu modelul GLB de la Mercedes. Toate vor fi scoase din producție, iar fabrica închisă.

Cel mai probabil, fabricile vor fi scoase la vânzare și ar putea deveni ținta producătorilor chinezi, aflați în căutarea de spații industriale gata construite.
Alte fabrici din India și Argentina au fost menționate în discuțiile despre viitoarele închideri, așa cum au fost pronunțate și numele uzinelor din Thailanda și Africa de Sud.
Compania nu a confirmat deocamdată închiderea din Mexic, dar a precizat că în prezent sunt analizate toate fabricile companiei din punct de vedere al eficienței lor.
Fabrica din Civac, prima unitate de producție a Nissan din afara Japoniei, mai produce doar puțin peste 50.000 de automobile, mult sub capacitatea maximă, de 250.000 de vehicule, generând costuri prea mari pentru a mai fi eficientă.
De asemenea, numărul mașinilor produse în parteneriatul cu Mercedes nu se mai justifică economic.