ASF cumpără infrastructură IT pentru recuperare în caz de dezastru

IT&C   
ASF cumpără infrastructură IT pentru recuperare în caz de dezastru

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a inițiat o licitație pentru achiziționarea de infrastructură informatică destinată realizării funcțiilor de recuperare în caz de dezastru, contractul fiind estimat la 5,925 milioane de lei, fără TVA.

Prin implementarea proiectului, ASF urmărește, ca obiectiv general, constituirea și operaționalizarea unei infrastructuri informatice de rezervă, destinată realizării funcțiilor IT de recuperare în caz de dezastru. O investiție într-o infrastructură de rezervă nu este doar o măsură de siguranță, ci și o componentă strategică de protecție a activității, care asigură continuitate, securitate și conformitate pe termen lung. Această investiție asigură ASF că poate face față oricărui incident cu impact minim asupra operațiunilor și resurselor sale esențiale.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Codul Rutier, schimbat. Apare \ CITEȘTE ȘI ANUNȚ Codul Rutier, schimbat. Apare "regula fermoarului"
Evenimente

Implementarea unei astfel de infrastructuri informatice reprezintă un element esențial în operaționalizarea ulterioară a unui plan de recuperare în caz de dezastru („Disaster Recovery”) pentru a asigura continuitatea activității instituției în fața incidentelor majore și a evenimentelor neprevăzute", scrie în caietul de sarcini al licitației.

Infrastructura informatică a ASF este distribuită în două centre de date, dispuse în locații fizice diferite, care oferă condiții de securitate fizică, asigură alimentare cu energie, microclimat (condiționare a aerului), protecție anti-incendiu.

Cele două locații sunt interconectate prin două conexiuni de fibră optică („dark fibre”) care oferă viteză de transmisie agregată de până la 20 Gbps.

Sistemele informatice și aplicațiile software, complet virtualizate, sunt găzduite pe infrastructura principală, localizată în centrul de date al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) din București.

Sistemul de back-up este localizat în centrul de date din sediul ASF. 

"Obiectivele specifice ale implementării sistemului sunt:

a) asigurarea resurselor IT de procesare, stocare și comunicații de date ce permit replicarea datelor din infrastructura informatică principală a instituției, respectiv recuperarea rapidă și preluarea funcționării sistemelor informatice într-o locație fizică alternativă;

VIDEO ANUNȚ Un nou lot de autostradă va fi deschis CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ Un nou lot de autostradă va fi deschis

b) implementarea procedurilor și instrumentelor tehnice pentru realizarea replicării datelor și  sistemelor informatice, respectiv transferul funcționării acestora în locația de rezervă;

c) consolidarea cunoștințelor pentru asigurarea unei abordări unitare și eficiente în ceea ce privește protecția și restaurarea datelor și sistemelor informatice pentru personalul A.S.F. implicat în aceste activități", mai scrie în caietul de sarcini al licitației.

Ofertele vor fi deschise spre finele lunii iulie.

Contractul va avea o durată de 42 de luni.

Mai multe detalii AICI.

Ungaria - condamnată la CEDO pentru expulzări colective de migranți CITEȘTE ȘI Ungaria - condamnată la CEDO pentru expulzări colective de migranți

ASF a fost înființată în anul 2013 pentru reglementarea și supravegherea piețelor asigurărilor, a pensiilor private, precum și a pieței de capital.

Instituția contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcționare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanți.

viewscnt
Afla mai multe despre
asf
licitatie
it