Retailerul francez Carrefour a vândut operațiunile din Italia către Grupul italian NewPrinces, într-o tranzacție evaluată la aproximativ 1 miliard de euro.
Finalizarea achiziției este estimată pentru sfârșitul trimestrului al treilea din 2025, sub condiția aprobărilor legale și a îndeplinirii tuturor clauzelor contractuale, potrivit Reuters.

NewPrinces este deținut de familia Mastrolia.
Vânzarea Carrefour Italia, care operează 1.188 de magazine, dar a înregistrat o pierdere operațională de 67 de milioane de euro (78,85 milioane de dolari) anul trecut, va contribui la stimularea creșterii, profitabilității și generării de numerar a Carrefour, a declarat retailerul francez într-un comunicat.
Tranzacția va valora aproximativ un miliard de euro ca valoare de întreprindere, luând în calcul o evaluare de 400 de milioane de euro a proprietății imobiliare și 600 de milioane de euro a afacerii.
Cifra de afaceri totală a Carrefour Italia este de aproximativ 3,7 miliarde de euro, cu un EBITDA (inclusiv activitățile imobiliare) de 115 milioane de euro.
Directorul financiar de la Carrefour, Matthieu Malige, spune că vânzarea operațiunilor din Italia se va face la un 'preț simbolic', menționând pierderile importante ale acestei divizii care care a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de euro, aproximativ 4% din cifra de afaceri a întregului grup.
Carrefour a raportat vânzări mai puternice în al doilea trimestru din 2025, deoarece reducerile de prețuri au contribuit la atragerea mai multor cumpărători afectați de inflație, în special în Franța, cea mai mare piață a sa.

Per total, vânzările Carrefour din al doilea trimestru au crescut cu 4,4% față de anul precedent. În Franța, vânzările au revenit pe creștere pentru prima dată din 2023, în creștere cu 2,1% față de anul precedent.
Vânzările grupului în primul semestru au totalizat 46.559 miliarde de euro, în creștere față de 44.863 miliarde de euro cu un an mai devreme.
„Afacerile Carrefour au cunoscut o accelerare clară în prima jumătate a anului 2025, impulsionate de impulsul din cele trei țări principale ale sale: Franța, Spania și Brazilia”, a declarat directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, într-un comunicat.
Cu toate acestea, profitabilitatea Carrefour a rămas sub presiune, marja operațională din primul semestru scăzând la 1,6% de la 1,8% în urmă cu un an.
Carrefour a înregistrat în anul 2024 o cifră de afaceri de 94,55 de miliarde de euro.
În România, Carrefour România are o echipă formată din peste 17.000 de angajați și o rețea de peste 450 de magazine la nivel național, în formate precum Hipermarket, Market, Express și Supeco. Carrefour este unul dintre cei mai importanți jucători activi pe piața locală, ajungând pe locul al treilea în top odată cu preluarea magazinelor cora.