Gigantul francez al luxului LVMH a raportat o scădere de 4% a vânzărilor în al doilea trimestru al anului, sub așteptările analiștilor, în timp ce întregul sector rămâne în așteptare față de rezultatul negocierilor comerciale dintre Uniunea Europeană și administrația Trump, transmite Reuters.
Vânzările pentru trimestrul încheiat în iunie au atins 19,5 miliarde de euro (aproximativ 22,96 miliarde de dolari), în timp ce analiștii chestionați de Visible Alpha (citați de UBS) anticipau o scădere de 3%. Divizia de modă și articole din piele – cea mai profitabilă pentru grup – a înregistrat un declin de 9%, față de o estimare de -6%, pe fondul unei încetiniri tot mai accentuate în industrie.

Directorul financiar Cecile Cabanis s-a arătat totuși ”destul de încrezătoare” pentru a doua jumătate a anului, sugerând că un acord iminent între UE și SUA ar putea aduce ”vești bune”, scrie News.ro.
Întrebată cum ar afecta LVMH un posibil tarif general de 15% pentru exporturile europene către Statele Unite, Cabanis a declarat că acesta ar fi ”un rezultat rezonabil pentru starea de spirit generală a clienților noștri”.
În afară de segmentul vinurilor și băuturilor spirtoase, unde clienții sunt mult mai sensibili la preț, mărcile LVMH, printre care Louis Vuitton, Dior și Bulgari, pot conta pe puterea lor de brand pentru a compensa impactul tarifelor prin ajustări de preț, a adăugat Cabanis.