Retailerul grec de jucării Jumbo, prezent cu o rețea de 20 de hipermarketuri în România, estimează că se va confrunta cu “provocări” pe piața românească după majorarea cotei de TVA, cel puțin pe termen scurt, pe fondul presiunilor crescânde asupra veniturilor cumpărătorilor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Creșterea cotelor de TVA în special în sectoare-cheie, precum restaurantele și cazarea la hotel, se preconizează că va exercita presiune asupra veniturilor disponibile ale consumatorilor, reducând puterea de cumpărare și afectând consumul, cel puțin pe termen scurt, notează compania într-un raport analizat de Profit.ro.
Jumbo a raportat vânzări la nivel de grup în creștere cu circa 8% de la începutul anului, în pofida evoluțiile geopolitice din Orientul Mijlociu și de conflictul dintre Israel și Iran, care a avut un impact negativ asupra fluxurilor turistice din Israel către Grecia și Cipru și a afectat activitatea magazinelor din Israel.

Vânzările în România au crescut cu 7% în primele șase luni comparativ cu perioada similară din 2024.
Recent, cum a anunțat Profit.ro, Jumbo a deschis un nou hipermarket în Timișoara, ajungând la o rețea de 20 de magazine de jucării și decorațiuni pe piața locală.
În total, retailerul grec deține 89 de magazine fizice, dintre care 53 în Grecia, 10 în Bulgaria și 6 în Cipru.
De asemenea, grupul operează magazine online în Grecia, Cipru, România și Bulgaria, fiind prezent, prin parteneriate, și pe piețele din Albania, Kosovo, Serbia, Macedonia de Nord, Bosnia, Muntenegru, Serbia, Muntenegru și Israel, cu o rețea de 41 de magazine sub marca Jumbo.