ULTIMA ORĂ Proprietarul Napolact vinde afacerea din România către cel mai bogat om din Ungaria CONFIRMARE

Retail   
ULTIMA ORĂ Proprietarul Napolact vinde afacerea din România către cel mai bogat om din Ungaria CONFIRMARE

Compania olandeză FrieslandCampina a ajuns la un acord privind vânzarea către Bonafarm Group a operațiunilor sale din România, incluzând brandul Napolact și facilitățile de producție din Cluj-Napoca și Târgu Mureș.

Decizia este explicată ca venind în urma unei analize strategice a activităților FrieslandCampina în România și este aliniată cu strategia Diviziei Europene RFC de a se concentra pe piețele sale principale, pe segmente de creștere cu valoare adăugată, pe sinergii la nivelul companiei și pe piețele în care laptele provenit de la fermierii membri Royal FrieslandCampina poate fi valorificat în mod optim.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Tranzacție - Felix Pătrășcanu, co-fondatorul FAN Courier, investește într-un brand istoric al României, care i-a atras pe Frank Sinatra, Claudia Cardinale, Ronald Reagan CITEȘTE ȘI FOTO Tranzacție - Felix Pătrășcanu, co-fondatorul FAN Courier, investește într-un brand istoric al României, care i-a atras pe Frank Sinatra, Claudia Cardinale, Ronald Reagan

Bonafarm Group este un grup agricol maghiar, controlat de Sándor Csányi, directorul executiv al grupului bancar OTP, cel mai bogat om din Ungaria și cel mai important investitor în agricultura din țara vecină, relevă datele analizate de Profit.ro.

Include mai multe firme care operează în agricultură și producția alimentară, atât în producția primară, cât și în procesare - producția de culturi și semințe, creșterea animalelor (porcine, păsări de curte și bovine de lapte), fabricarea de carne, lapte și produse vinicole.

La acest moment, Csany este creditat de Forbes cu o avere de 1,9 miliarde dolari.

Este deja prezent pe piața locală prin Sole Mizo România, distribuitor al produselor lactate Sole, fabricate de firma mamă Sole Mizo ZRT Ungaria, parte din grupul agricol Bonafarm.

Compania este pe piață de aproape 20 ani, având în 2016 probleme cu Consiliul Concurenței din cauza programului Cornul și Laptele. La acel moment, firma a fost amendată cu acuzația de trucare a unor licitații.

Biblioteca Națională va avea restaurant cu terasă DOCUMENT CONFIRMARE CITEȘTE ȘI Biblioteca Națională va avea restaurant cu terasă DOCUMENT CONFIRMARE

„FrieslandCampina România are o istorie bogată și o poziție puternică pe piața locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. Compania este bine condusă de manageri experimentați, susținuți de o echipă de oameni excepționali. Astfel, decizia de a renunța la aceste operațiuni nu a fost luată cu ușurință. Acest pas ne permite să aliniem mai bine portofoliul european cu strategia noastră de a maximiza valoarea laptelui produs de membrii Royal FrieslandCampina, permițându-ne să ne concentrăm resursele mai eficient. În același timp, tranzacția oferă noi oportunități de creștere pentru afacerea din România și pentru brandul Napolact sub conducerea unui partener cu o prezență regională mai puternică”, spune Dustin Woodward, Președintele Royal FrieslandCampina Europa.

„FrieslandCampina România este o companie cu o istorie îndelungată. Suntem convinși de calitatea ridicată a producției, managementul profesionist și de oamenii competenți. Deoarece procesarea lactatelor este una dintre ariile de business strategice ale Bonafarm Group, vedem o oportunitate excelentă de a continua împreună dezvoltarea companiei și a brandului Napolact — valorificând expertiza locală, dezvoltând în continuare facilitățile de producție și continuând colaborarea cu echipa existentă. Sub rezerva obținerii aprobărilor necesare din partea autorităților de reglementare, intenționăm să investim în creșterea capacității facilităților, să păstrăm relațiile solide și de cooperare cu partenerii comerciali și furnizorii și să contribuim la dezvoltarea industriei lactatelor din România”, adaugă Attila Csányi, CEO al Bonafarm Group.

Acordul privește participația Royal FrieslandCampina în entitatea românească ce deține brandul emblematic Napolact, operează două unități de producție moderne în Cluj-Napoca și Târgu Mureș și are aproximativ 400 de angajați. Tranzacția este supusă aprobărilor uzuale de reglementare, inclusiv avizului Consiliului Concurenței din România, și se estimează că va fi finalizată până la sfârșitul lunii decembrie 2025.

Profit.ro a relatat recent că FrieslandCampina, aflată în proces de vânzare a afacerii din România, a decis închiderea a peste 40 de puncte de lucru, din diferite județe.

Puncte de lucru vor fi închise în Timiș, Cluj, Dolj, Bihor, Satu Mare, Constanța, Sibiu, Hunedoara, Iași, Sălaj, Mureș.

Reprezentanții companiei au transmis atunci pentru Profitro că, la începutul acestui an, compania a realizat o actualizare tehnică a obiectului de activitate, conform noii clasificări CAEN (rev. 3), în acord cu cerințele legale. În acest context, au fost radiate din Registrul Comerțului mai multe puncte de lucru inactive de o perioadă îndelungată, unele dintre ele de peste 10 ani.

De asemenea, compania asigură că această procedură administrativă nu afectează în niciun fel operațiunile curente.

FOTO OLX schimbă din nou regulile, adăugând un nou serviciu CITEȘTE ȘI FOTO OLX schimbă din nou regulile, adăugând un nou serviciu

La începutul anului era relatat că FrieslandCampina a apelat la consultant pentru a explora vânzarea afacerilor din România.

FrieslandCampina, una dintre cele mai mari cooperative de lactate din lume, lucrează pentru a explora o potențială vânzare a business-ului său din România, era transmis atunci.

KFC deschide în România primul restaurant cu panouri solare CITEȘTE ȘI KFC deschide în România primul restaurant cu panouri solare

În 2023, FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume, a anunțat că în următorii doi ani va concedia 1.800 de angajați pe plan global, ca parte a măsurilor de reducere a costurilor și îmbunătățire a profitabilității.

Compania a precizat că în urma concedierilor va realiza economii de până la 200 milioane de euro, parte a programului de a scădea costurile anuale cu 400 – 500 milioane de euro din 2026.

EXCLUSIV INTERVIU Ministrul Agriculturii: În România intră și produse din lapte care nu au văzut laptele! În piețe, jumătate sunt producători, jumătate sunt intermediari. Vânzarea terenurilor către străini, stopată. Ce va fi cu prețul pâinii CITEȘTE ȘI EXCLUSIV INTERVIU Ministrul Agriculturii: În România intră și produse din lapte care nu au văzut laptele! În piețe, jumătate sunt producători, jumătate sunt intermediari. Vânzarea terenurilor către străini, stopată. Ce va fi cu prețul pâinii

FrieslandCampina are aproximativ 22.000 de angajați în 30 de țări și își vinde produsele către industria alimentară și farmaceutică din peste 100 de state din întreaga lume. 

FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina.

FrieslandCampina deține brandurile Napolact, Campina, Milli, Oké și Dots, și o gamă de produse ce cuprinde: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.

Produsele Napolact sunt fabricate în cele unități, din Baciu și Târgu Mureș, sediul central fiind localizat în București.

În primăvara 2024, FrieslandCampina a inaugurat noul centru logistic din parcul industrial de clasă A Mureș City Logistics, situat în Cristești, lângă Târgu Mureș, consolidându-și astfel operațiunile din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
frieslandcampina
lapte