Autoritatea pentru Concurență din Franța a amendat retailerul chinez Shein, cu 40 milioane euro, pentru practici comerciale înșelătoare, conform Reuters.
Instituția responsabilă cu protecția consumatorilor și concurența a declarat că Infinite Style E-Commerce Co Ltd, care se ocupă de vânzările pentru marca Shein, a indus în eroare clienții cu privire la reduceri și că compania a acceptat amenda, scrie Hotnews.ro.

Conform reglementărilor franceze, prețul de referință pentru orice reducere este cel mai mic preț oferit de un retailer în cele 30 de zile anterioare ofertei.
Shein a încălcat această regulă prin faptul că nu a luat în considerare ofertele anterioare și, uneori, a majorat prețul înainte de a aplica o reducere, a declarat agenția.
Autoritățile franceze au afirmat că ancheta a arătat că compania „a înșelat consumatorii cu privire la autenticitatea reducerilor de care puteau beneficia”.
Ancheta, efectuată pe mii de produse de pe site-ul francez al Shein între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023, a constatat că 57% dintre ofertele promovate nu ofereau, de fapt, un preț mai mic, 19% aveau o reducere mai mică decât cea promovată;, iar 11% erau, de fapt, creșteri de preț.

Într-o declarație, Shein a afirmat că agenția antitrust a informat Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL) în martie anul trecut cu privire la încălcări legate de prețul de referință și de reglementările de mediu, iar ISEL a luat măsuri corective în următoarele două luni.
„Aceasta înseamnă că toate problemele identificate au fost soluționate cu mai mult de un an în urmă”, a declarat Shein, adăugând că ISEL s-a angajat să respecte reglementările franceze.