Continental a reușit o restructurare de succes, cu o triplare a câștigurilor

Auto/Transporturi   
Continental a reușit o restructurare de succes, cu o triplare a câștigurilor

Continental, cel mai mare producător de componente auto din lume, a încheiat trimestrul 1 al acestui an cu o creștere spectaculoasă a performanțelor financiare, în așteptarea spin off-ului diviziei Automotive.

Cu vânzări stabilizate la un nivel similar cu cel de anul trecut, de 9,7 miliarde euro (-0,8%), Continental a dovedit că a parcurs un program de restructurare reușit, care a generat un rezultat operațional de trei ori mai mare decât cel din urmă cu un an. Valoarea EBIT ajustată a fost de 639 de milioane euro, față de 201 milioane euro în trimestrul 1 din 2024.

Urmărește-ne și pe Google News
Ferrari va lansa primul său model electric CITEȘTE ȘI Ferrari va lansa primul său model electric
Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Marja EBIT ajustată a fost de 6,6%, o creștere accelerată de la 2,1% cât era în urmă cu un an. Valorile sunt afectate de faptul că s-a trecut la standardul contabil IFRS 5, ca urmare a separării planificate a diviziei Automotive.

Profitul net raportat de Continental a fost de 68 de milioane de euro, după ce în 2024, în perioada similară, compania înregistra o pierdere de 53 milioane de euro. „Am avut un început de an solid, îmbunătățind semnificativ câștigurile Grupului Continental în primul trimestru față de 2024 și suntem încrezători că ne vom atinge obiectivele anuale” spune CEO-ul Nikolai Setzer.

PwC declanșează noi concedieri în masă. Mesaj trimis angajaților cu titlul „urgent” CITEȘTE ȘI PwC declanșează noi concedieri în masă. Mesaj trimis angajaților cu titlul „urgent”

Managementul Continental a demarat anul trecut un amplu proces de reducere a costurilor, care a adus inclusiv reduceri ale forței de muncă în mai multe unități din Germania. „Rezultatele trimestriale reflectă concentrarea noastră pe îmbunătățirea poziției noastre financiare și arată că măsurile noastre de eficiență dau roade” susține directorul financiar Olaf Schick, care și-a încheiat mandatul și va fi înlocuit de Roland Welzbacher.

Creșterile în cele trei divizii ale Continental, care în curând vor fi complet separate, au fost diferite, cu o evoluție stabilă pentru ContiTech, o revenire importantă pe Automotive și creștere solidă pe divizia de Anvelope, care va rămâne singura activitate a Continental după separarea celorlalte două.

Continental spune că performanțele au fost în contextul unei creșteri a producției globale de autoturisme, care ar fi trebuit să se concretizeze în comenzi mai multe pentru companie. Cu 21,7 milioane de vehicule, creșterea producției de autoturisme și vehicule utilitare ușoare (LCV) a fost de aproximativ 1%. Europa s-a confruntat însă cu o scădere de 7 procente, la 4,2 milioane de vehicule produse, o tendință înregistrată și în America de Nord, unde s-au produs 3,8 milioane de vehicule. De partea cealaltă a lumii, China a crescut cu 11 procente, la 6,9 milioane de vehicule

Cu toate acestea, producția globală ponderată pentru vânzările sectorului Automotive a scăzut cu 3 procente.

FOTO Motorul hibrid de pe Dacia Bigster ajunge pe două modele Renault, dar cu o modificare. Prețurile în România sunt mai mici decât la Dacia CITEȘTE ȘI FOTO Motorul hibrid de pe Dacia Bigster ajunge pe două modele Renault, dar cu o modificare. Prețurile în România sunt mai mici decât la Dacia

Previziunile Continental privind vânzările și marja EBIT ajustată pentru sectoarele individuale ale grupului Automotive, Tires și ContiTech rămân neschimbate, dar nu iau în considerare niciun impact potențial „rezultat din eventuale restricții comerciale viitoare”.

Continental se așteaptă la vânzări consolidate cuprinse între 19,5 și 21 de miliarde de euro și o marjă EBIT ajustată de aproximativ 10,5 până la 11,5%. Pentru sectorul Anvelope, Continental prognozează vânzări de aproximativ 13,5 miliarde EUR - 14,5 miliarde EUR și o marjă EBIT ajustată de aproximativ 13,3 până la 14,3%.

La ContiTech sunt estimate vânzări de aproximativ 6,3 până la 6,8 miliarde de euro și o marjă EBIT ajustată de aproximativ 6,0 până la 7,0%.

Pentru operațiunile întrerupte din sectorul grupului Automotive, care va fi separat și listat pe bursă în septembrie, Continental se așteaptă la vânzări de aproximativ 18,0 miliarde EUR - 20,0 miliarde EUR și o marjă EBIT ajustată de aproximativ 2,5 până la 4,0%, neschimbată din punct de vedere operațional și excluzând efectele IFRS 5.

VIDEO&FOTO Umbrărescu - 24 ore din 24 pe Autostrada Ford cu peste 700 de muncitori. Când va termina lucrarea CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu - 24 ore din 24 pe Autostrada Ford cu peste 700 de muncitori. Când va termina lucrarea

Continental are o prezență solidă în România, cu fabrici de anvelope, de componente și centre R&D, având aproximativ 20.000 de angajați. La fel ca pe plan mondial, activitățile din România ale Continental vor fi separate începând din acest an. Prima care se va separa este divizia Automotive, care va fi redenumită Aumovio și va prelua aproape 14.000 de angajați. Divizia de anvelope va păstra numele Continental România.

viewscnt
Afla mai multe despre
continental
profit continental
continental romania
aumovio