Uber cumpăra o participație majoritară, de 85%, la platforma turcă de livrare de alimente și produse alimentare Trendyol Go pentru 700 de milioane de dolari, compania de ride-hailing căutând să exploateze noi piețe în creștere pe fondul semnelor de saturație în principala sa afacere nord-americană.
Achiziționarea participației de la grupul turc de comerț electronic Trendyol Group oferă Uber controlul asupra unei platforme care deservește clienți la nivel național, livrând alimente pentru peste 90.000 de restaurante prin intermediul a 19.000 de curieri.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
În 2024, Trendyol Go a livrat peste 200 de milioane de comenzi cu vânzări de aproximativ 2 miliarde de dolari, o creștere de peste 50% față de anul precedent.
Aplicația Trendyol Go va continua să funcționeze independent, în timp ce Uber intenționează să integreze în timp funcții de la divizia sa de livrări, Uber Eats.

Mișcarea vine la câteva săptămâni după ce Uber și-a încheiat oferta de 950 de milioane de dolari pentru afacerea Foodpanda a companiei Delivery Hero din Taiwan, din cauza unor obstacole de reglementare, inclusiv preocupări anticoncurențiale ridicate de guvern.
Deja un serviciu dominant de ride-hailing în America de Nord, Uber a încercat să-i liniștească pe investitori cu privire la potențialul său de creștere prin extinderea portofoliului său de afaceri și colaborarea cu parteneri de vehicule autonome.
De asemenea, s-a confruntat cu concurența din partea unor rivali precum DoorDash în domeniul livrării de alimente.

Grupul Trendyol este cea mai mare platformă turcă de e-commerce. A devenit în vara anului 2021 primul decacorn din Turcia, fiind controlată majoritar de gigantul chinez din domeniul e-commerce Alibaba Group Holding, ca investitor strategic.
Intrarea în România a fost anunțată de Profit.r.
Profit.ro a relatat recent, printr-o corespondență din Istanbul, că Trendyol intenționează să deschidă, în partea a doua a anului, un birou în România și să facă angajări.
Datele arată că Trendyol a vândut 16 milioane de produse pe piața din România de la debut și până în prezent, cele mai multe comenzii fiind lansate de clienți din București, Cluj-Napoca și Constanța.

Oferta actuală a Trendyol numără peste 4 milioane de produse ale mai multor branduri din Turcia și internaționale.