Exproprierile pentru primele trei drumuri de legătură din proiectul Centurii Metropolitane Cluj-Napoca se ridică la 10 milioane de euro

Auto/Transporturi   
Exproprierile pentru primele trei drumuri de legătură din proiectul Centurii Metropolitane Cluj-Napoca se ridică la 10 milioane de euro

Consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat studiile de fezabilitate pentru primele trei drumuri de legătură din proiectul Centurii Metropolitane pe care administrația locală vrea să le realizeze în cartierul Mănăștur. Investiția pentru proiectarea și execuția drumurilor care totalizează circa 2,3 kilometri este de circa 30 de milioane de euro, din care o treime, adică 10 milioane de euro, vor merge, potrivit declarațiilor făcute de primarul Emil Boc, pentru exproprieri.

Inginerul Silviu Tegzeșiu, șef de proiect din partea consorțiului care s-a ocupat de studiile pentru Centura Metropolitană a Clujului, le-a explicat consilierilor locali la ultima ședință din 13 iunie că drumurile vor fi destinate exclusiv circulației cu mașini mici și că lucrările pentru realizarea/modernizarea lor sunt extrem de complexe. Cele trei drumuri vor include piste pentru biciclete, trotuare, spații verzi, ziduri de sprijin și drenaje pentru apa pluvială, rezolvând astfel și problemele grave de scurgere a apelor din zona Mănăștur-Făget unde nu există emisari naturali, arată Actual de Cluj.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV SURPRIZĂ Cel mai mare constructor de rețele electrice din România preia ABC Insurance CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SURPRIZĂ Cel mai mare constructor de rețele electrice din România preia ABC Insurance
Evenimente

„Drumurile asigură legătura părții de sud a cartierului Mănăștur: strada Basarabiei, strada Huedinului, Mehedinți, cu nodul 8. Aceste străzi sunt gândite pentru a descongestiona mare parte din traficul care astăzi e preluat de străzile Câmpului, Primăverii și Mehedinți. Va fi interzis accesul vehiculelor grele pe străzile respective, deoarece rețeaua colectoare de străzi, în continuare, nu permite trafic mai mare. Sunt străzi cu declivități mari, 10-12%, cu probleme deosebite din punct de vedere al amenajării intersecțiilor, iar prin proiectul pe care l-am propus noi, am căutat să rezolvăm următoarele probleme: să asigurăm acces facil la centură, să facem o conexiune corespunzătoare, cu pistele de biciclete care sunt prevăzute a fi dezvoltate în lungul centurii. Asta înseamnă că străzile au niște lățimi corespunzătoare: parte carosabilă de 7 metri, spațiu verde de 1,5-2 metri, piste de biciclete și trotuare pe o parte sau pe ambele părți, după caz. Faptul că mai mult de jumătate din spațiu este deja construit, a impus valori mari de exproprieri, valori date conform grilei notarilor pe evaluări de suprafață. S-a ocupat o suprafață mult mai mare decât cea existentă în momentul de față a străzii, care are între 4 și 6 metri. Noi ajungem la o tramă stradală, pe anumite locuri, de 18 metri sau mai mare. De asemenea, am prevăzut stații de transport în comun, ziduri de sprijin și consolidări ale unor lucrări existente. S-au amenajat cât mai bine posibil intersecțiile și toate străzile care vor fi în continuare. În plus, zona vizată are probleme majore cu scurgerea apei pluviale și a fost nevoie și de ocuparea unor suprafețe suplimentare, realizarea unor accese și mici lucrări pentru corelarea celor existente cu strada. De asemenea, a fost nevoie de rețele de descărcare a apei pluviale corespunzătoare, atât pe străzile proiectate de noi, dar și care să poată fi preluate pe viitor și de celelalte străzi, având în vedere că nu sunt emisari naturali în zonă și întreaga zonă are probleme de scurgere a apei pluviale”, le-a explicat Silviu Tegzesiu consilierilor locali.

Potrivit deciziei luate la ședința din 13 iunie, Primăria și-a asumat să realizeze trei dumuri de legătură în cartierul Mănăștur – zona Făget estimate în total la peste 30 de milioane de euro, din care 10 milioane de euro merg pe partea de exproprieri. Suma a fost catalogată de un consilier local ca una exorbitantă pentru drumuri care au între 600 și puțin peste 800 de metri liniari.

Unul dintre drumuri este, după cum a explicat și primarul Emil Boc, strada Edgar Quinet, fostă stradă privată, pe care Primăria și-a asumat să o modernizeze încă de acum mulți ani.

Președintele emerit al Estee Lauder a decedat CITEȘTE ȘI Președintele emerit al Estee Lauder a decedat

Un drum, DL 22, va avea 872 de metri și va merge de la  Nodul 8 al centurii metropolitane, strada Cernăuți – Basarabiei – Dimitrie Gusti până la Aleea Bâlea. Al doilea (DL23) are aproape 700 de metri liniari și realizează conexiuni între strada Basarabiei și intersecția cu strada Mehedinți (via Bucovina-Huedinului). Drumul DL24 are 020 de metri și are  consultanță, 3 luni achiziție, 18 luni execuție)

Detalii despre drumuri: AICI – VIDEO Primăria își asumă să facă trei drumuri de legătură din etapa a II-a a Centurii Metropolitane, toate trei în Mănăștur/Investiția depășește 135 de milioane de lei fără TVA iar de lucrări se va ocupa societatea Domeniu Public Napoca a municipalității

Lucrările efective de modernizare sunt estimate de 18 luni. Anul acesta, a estimat primarul Emil Boc, urmează să se realizeze exproprierile și să se facă proiectarea, urmând ca în 2026 să înceapă execuția. Despre constructor, primarul a mai estimat că lucrările vor putea fi preluate fără licitație de societatea proprie a forului local, Domeniul Public Napoca, cea care realizează în prezent pentru administrația locală lucrările de modernizare și întreținere a străzilor din Cluj-Napoca.

viewscnt
Afla mai multe despre
exproprieri
cluj-napoca
centura