Volvo XC70 va avea una dintre cele mai mari baterii în segmentul PHEV și motor produs de Horse

Auto/Transporturi   
Volvo XC70 va avea una dintre cele mai mari baterii în segmentul PHEV și motor produs de Horse

Volvo a anunțat recent că va lansa un nou model PHEV, un SUV care va prelua un nume celebru din istoria mărcii, XC70. Fără să ofere deocamdată prea multe detalii tehnice, Volvo a transmis doar că autonomia electrică a acestui SUV va ajunge la circa 200 de km. Acum au apărut și primele informații care fac din acest model unul dintre cele mai performante hibride cu încărcare la priză.

Cel mai nou model Volvo, care va purta numele celebrului crossover XC70, a fost anunțat pentru sfârșitul acestui an pe piața din China, dar compania suedeză deținută de Geely a lăsat de înțeles că intenționează, într-o etapă ulterioară, să lanseze mașina și în restul lumii.

Urmărește-ne și pe Google News

Cel mai probabil, reacția publicului va fi determinantă pentru deciziile viitoare, dar pentru moment sunt așteptate mai multe detalii tehnice, inclusiv cifrele privind performanțele electrice ale acestui model. Primele informații transmise dinspre Volvo sunt, însă, impresionante.

Evenimente
VIDEO Viscol și zăpadă pe Transalpina. Redeschiderea șoselei spectaculoase, amânată din cauza vremii CITEȘTE ȘI VIDEO Viscol și zăpadă pe Transalpina. Redeschiderea șoselei spectaculoase, amânată din cauza vremii

Dezvoltat pe noua platformă SMA, cu legături în întregul grup Geely, aceasta fiind dedicată propulsiei hibrid plug-in, noul XC70 vrea să răspundă cererii tot mai mari, în special din China, pentru automobile de tip PHEV și EREV.

„XC70 marchează intrarea noastră strategică în segmentul hibrid plug-in cu autonomie extinsă, o punte perfectă către electrificarea completă”, a anunțat Håkan Samuelsson, CEO al Volvo Cars.

Primele date scăpate în public din dosarul de omologare a mașinii, referitoare la baterie arată că versiunea de top va fi de tip NMC și va avea aproape 40 kWh, ceea ce înseamnă că vom vedea, conform datelor publice existente în industria auto, cea mai mare baterie care echipează un automobil PHEV, la acest moment. Consumul declarat va fi de 6,5 litri/100 km.

ANUNȚ pentru clienții BCR. Noi comisioane pentru contul curent și Aplicația George CITEȘTE ȘI ANUNȚ pentru clienții BCR. Noi comisioane pentru contul curent și Aplicația George

Pentru clienții care doresc o versiune mai ieftină va fi oferită o baterie LFP de 21 kWh, care asigură circa 100 km autonomie și un consum mediu de 5,8 litri/100 km.

Printre cele mai mari baterii din industria auto, care echipează modele PHEV, se numără cea de pe Range Rover, de 38 KWh sau în industria chineză de pe GWM Haval, de 35,4 kWh și de pe BYD Shark, de 30 kWh.

Directorul financiar al Continental Automotive, angajat acum o lună, a anunțat că nu va rămâne în viitoarea companie Aumovio. „Regretăm profund, am început procesul de căutare” CITEȘTE ȘI Directorul financiar al Continental Automotive, angajat acum o lună, a anunțat că nu va rămâne în viitoarea companie Aumovio. „Regretăm profund, am început procesul de căutare”

Inițial, Volvo a vorbit despre „aproape 200 de km autonomie”, dar acum cifrele în regim CLTC subliniază o autonomie de 180 km. Până la omologarea definitivă a consumului, putem însă aprecia preocuparea constructorului suedez pentru a oferi clienților cele mai bune performanțe electrice acestui model, care intră în competiție directă cu modelele din același segment, produse de marile mărci chinezești.

Acestea au ajuns la autonomii de 130 – 150 km în regim electric și reușesc să propună acum un total de 1.500 – 2.000 km cu tot cu rezervorul de benzină.

Volvo a mizat, pentru acest model, pe motorul de 1.5 litri, întregul propulsor, care combină propulsia electrică și cea termică într-un singur agregat, fiind dezvoltat de compania Horse, în care Geely a intrat ca acționari punând la bătaie propria divizie Aurobay.

Reprezentanții HoReCa, după consultările cu președintele Nicușor Dan: TVA nu va crește! CITEȘTE ȘI Reprezentanții HoReCa, după consultările cu președintele Nicușor Dan: TVA nu va crește!

Motorul mai este regăsit și pe alte modele din grupul Geely, între care Galaxy L7, Lynk & Co 07 și Lynk & Co 08.

Au fost făcute publice și dimensiunile viitorului XC70, care va prelua designul noilor modele EX90, XC60 și XC90 facelift.

Cu 4,81 metri lungime și un ampatament de 2,89 metri, SUV-ul se va încadra între cele două modele cu motoare termice și va „juca” în segmentul D-SUV, acolo unde se află și modele celebre ale mărcilor germane premium.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
xc70
volvo phev
horse powertrain
motor hibrid