Cursa pentru cele mai mari autonomii oferite de bateriile mașinilor electrice este în plină desfășurare, pentru că ea poate atrage clienți noi, din rândul celor marcați de așa numita „range anxiety”. În prezent, doar câteva modele electrice depășesc 700 de km cu o singură încărcare. Începând din toamnă, BMW anunță că va depăși 800 de km, cu noul iX3.
Lansarea SUV-ului electric iX3 este așteptată cu sufletul la gură de fanii mărcii și de clienții interesați de cele mai noi tehnologii electrice. Teoretic, viitorul SUV ar trebui să vină cu o mică revoluție în segmentul electric, dacă ținem cont de faptul că BMW a construit o fabrică de la zero, în Ungaria, pentru a produce acest nou model și, tot pentru această nouă generație electrică a SUV-ului X3, BMW a dezvoltat și o platformă complet nouă, Neue Klasse, care va aduce o serie de tehnologii noi și o baterie de ultimă generație.
Acum, BMW oferă și primele informații tehnice, care arată că, cel puțin din acest punct de vedere, iX3 va intra direct pe primul loc în segmentul electric european.
În acest moment, iX3 se află în linie dreaptă cu testele pre-lansare. Compania a anunțat că Miramas, în sudul Franței, este locul în care se face ultimele verificări ample ale SUV-ului, înainte ca premiera sa să aibă loc în Munchen, în luna septembrie, în cadrul IAA Mobility, salonul auto bianual din Germania. Apoi, în ultimele săptămâni ale anului, va începe producția de serie, pe liniile uzinei din Debrecen, Ungaria, la doar câțiva kilometri de România.
„Autonomie mai mare, încărcare mai rapidă, un concept complet nou de afișare și operare și inteligența a patru superbrains sunt caracteristicile distinctive ale Neue Klasse. Cu viitorul BMW iX3 - primul model al noii generații de automobile - introducem actualizări tehnologice fundamentale cu obiectivul clar de a amplifica plăcerea de a conduce tipică BMW la un nivel complet nou", a anunțat Mike Reichelt, directorul Neue Klasse BMW. „Cu noul BMW iX3, aducem tehnologiile noastre revoluționare în producția de serie pentru prima dată și abia așteptăm să le vedem în acțiune pe șosea. Toate modelele BMW viitoare, indiferent de tipul de sistem de propulsie, vor beneficia de inovațiile și grupurile tehnologice ale Neue Klasse”.
Noile tehnologii cu care va veni pe piață iX3 sunt sistemul de operare și interfața de utilizator BMW Panoramic iDrive, a șasea generație a sistemului de propulsie electric (Gen6) cu noi standarde în materie de performanță și eficiență și o autonomie de până la 800 km pe cea mai avansată versiune, încărcare de până la 400 kW, cu o viteză care asigură peste 350 km în doar 10 minute, computerul de control Heart of Joy și pachetul de software BMW Dynamic Performance Control.
De asemenea, sistemul Panoramic Vision proiectează informațiile pe o suprafață neagră imprimată în parbriz, pe toată lățimea acestuia. Suplimentar, 3D Head-Up Display, opțional, proiectează informații pentru navigație și condus autonom în câmpul vizual direct al conducătorului, deasupra BMW Panoramic Vision Display.
Afișajul central bazat pe tehnologia matrix backlight se află într-o poziție ergonomică, lângă volanul multifuncțional Shy-tech, care completează această listă de tehnologii și echipamente.

În privința sistemului de propulsie dezvoltat pe o arhitectură proprie, are în centru bateria de înaltă tensiune care folosește celula cilindrică de baterie proprie BMW , cu o densitate de energie cu 20% mai mare decât celulele prismatice utilizate anterior. Celulele sunt integrate direct în bateria de înaltă tensiune, care joacă un rol important în structura caroseriei modelelor Neue Klasse după principiile “pack-to-open-body” și “cell-to-pack”.
SUV-ul electric va avea de asemenea și funcții de încărcare bidirecțională, vehicle-to-load și vehicle-to-grid, care vor permite livrarea de energie cu până la 3,7 kW și cu până la 19,2 kW prin wallbox-ul DC disponibil.
Până în acest moment, automobilul cu cea mai mare autonomie de pe piață este Mercedes EQS, care se apropie de 800 km, cu bateria care depășește 100 kWh. Cifrele oficiale Mercedes anunță 795 km autonomie, ceea ce înseamnă că BMW va deveni, dacă va aduce autonomia promisă, mașina electrică cu cea mai performantă baterie de pe piața din Europa.
Mai multe detalii vor fi anunțate de BMW la momentul lansării modelului de serie, în luna septembrie.