Volkswagen a depășit surprinzător BYD. Liderul absolut al pieței auto din China

Auto/Transporturi   
Volkswagen a depășit surprinzător BYD. Liderul absolut al pieței auto din China

Amenințată din toate părțile de concurenți din ce în ce mai puternici și cu o gamă criticată de foarte mulți clienți, Volkswagen a reușit surprinzător, în luna aprilie, să fie cea mai vândută marcă din China, depășind BYD cu câteva mii de mașini.

Volskswagen a fost pentru multă vreme cea mai vândută marcă din China, dar a fost depășită în ultimii ani de BYD, în repetate rânduri, chiar dacă produce mașini și le vinde prin trei parteneriate locale.

Urmărește-ne și pe Google News

Vestea bună pentru compania germană este că succesul său este departe de a se fi încheiat, pentru că, în luna aprilie, vânzările sale au dus din nou marca pe primul loc.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
FOTO&VIDEO - Imagini spectaculoase. „Tunelurile pentru urși”, aproape finalizate CITEȘTE ȘI FOTO&VIDEO - Imagini spectaculoase. „Tunelurile pentru urși”, aproape finalizate

Constructorii auto prezenți pe piața din China au vândut în luna aprilie 1,75 milioane de autoturisme, cu o creștere de 14,5% față de anul precedent, dar în scădere cu 9,4% față de luna martie. Vânzările totale din acest an, pe primele patru luni, au urcat la 6,8 milioane de vehicule, potrivit datelor analizate de Profit.ro.

Producția de autoturisme s-a ridicat la 2,23 milioane de vehicule, în creștere cu 11,2% față de anul precedent și în scădere cu 10,3% față de luna precedentă, volumul total raportat de companii în acest an fiind de 8,5 milioane de vehicule fabricate.

În clasamentul celor mai vândute mărci s-au produs mai multe schimbări de poziții, având în vedere creșterile mari ale unor jucători și scăderile înregistrate de alții.

Volkswagen a fost din nou lider, cu vânzările însumate ale parteneriatelor cu SAIC, FAW și Anhui. Dacă luăm în considerare separat cifrele celor trei companii diferite ale VW, cele mai multe autoturisme au fost vândute în aprilie de BYD, cu 269.000 de vehicule, în creștere cu 15,3% și o cotă de piață de 5,8%.

Pe locul al doilea s-a situat Geely, cu un total de 210.000 autoturisme, după o creștere de 81,4% care i-a adus o cotă de piață de 12%. FAW Volkswagen, cea mai mare dintre asocierile germanilor, s-a situat pe locul 3, cu 110.000 de vehicule vândute, din cauza unei scăderi de 7,2%, care i-a redus cota de piață la 6,3%. Changan și Chery sunt următoarele companii clasate, cu 105.000 de autoturisme, și, respectiv, 95.000 de vehicule, ambele cu creșteri de aproximativ 20%.

A doua companie de tip joint-venture a VW, SAIC – VW, a reușit să-și mențină vânzările și să obțină o creștere de 5,9%, cu un total de 83.000 de vehicule vândute. FAW-Toyota și SAIC – GM-Wuling sunt alte două companii aflate în topul vânzărilor, cu 65.000 și, respectiv, 61.000 de autoturisme. Clasamentul primelor 10 companii auto se încheie cu GAC-Toyota și Great Wall.

SURPRIZĂ Dacia Bigster va fi lansat în India sub două nume, cu 7 locuri și tracțiune 4x4 automată CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Dacia Bigster va fi lansat în India sub două nume, cu 7 locuri și tracțiune 4x4 automată

Dar însumate, vânzările SAIC-VW, FAW-VW și VW Anhui au totalizat 273.000 de autoturisme, cu o cotă de piață de 15,6%, depășind astfel BYD.

Mărcile chineze au acoperit, așa cum se întâmplă de mai mulți ani, cea mai mare pondere a vânzărilor, cu 1,15 milioane de autoturisme din cele 1,75 milioane, adică o cotă de 65,5%, având o creștere de 31%. De cealaltă parte, companiile de tip joint-venture au scăzut cu 3 procente față de anul precedent, la 440.000 de vehicule.

Segmentul de vehicule cu încărcare la priză, BEV, PHEV și EREV, au atins un volum foarte mare, de 905.000 vehicule, cu o creștere de aproape 34% față de anul anterior, dar în ușoară scădere față de martie, și și-au păstrat cota de piață majoritară, cu 51,5% din piață.

Segmentul exclusiv electric a reprezentat mai mult de jumătate, cu 559.000 de vehicule vândute, în timp ce mașinile cu range extender au continuat să crească, la 86.000 de vehicule.

În total, în primele patru luni ale anului, China a înregistrat un volum de vehicule cu încărcare la priză (NEV) de 3,3 milioane de unități, în creștere cu 35,7%.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari auto china
piata auto china
vw
byd
chery