A treia generația a SUV-ului Duster produs de Dacia la Mioveni este în acest moment cel mai vândut model din segmentul său, B-SUV, reușind să depășească, după patru luni, puternicii rivali de la Toyota și de la VW, conform datelor analizate de Profit.ro.
Este o premieră pentru modelul românesc și în același timp o performanță indiscutabilă, după ce s-a aflat pentru foarte multă vreme în spatele lui Yaris Cross și T-Roc, fără să reușească vreodată să-i depășească.
Dacia Duster a vândut în primele patru luni ale anului aproape 64.000 de unități, având o creștere de 13 procente, cu care și-a depășit principalii competitori, Toyota Yaris Cross și VW T-Roc. Ambele modele rivale au înregistrat scăderi în acest an, dar au rămas la o diferență extrem de mică de liderul segmentului B-SUV, Duster.
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

O performanță remarcabilă a înregistrat și Ford Puma, care se menține și el în primele cinci cele mai vândute SUV-uri subcompacte din Europa, deși are o scădere destul de mare, 14 procente, fiind depășită de Peugeot 2008, aflat pe locul 4.
În clasamentul acestui segment se mai află în Top 10 Renault Captur, MG ZS, VW T-Cross, Nissan Juke și Jeep Avenger. În total, în primele patru luni ale acestui an s-au înmatriculat 762.800 de SUV-uri de clasă B, în Europa, în scădere cu aproape 5 procente față de perioada similară din anul precedent, când se depășea pragul de 800.000 de unități înmatriculate.

Din cauza acestei scăderi, segmentul superior, C-SUV, a trecut pe primul loc în preferințele europenilor, cu 803.200 de vehicule înmatriculate.
Cel mai vândut SUV din Europa, pe toate segmentele, este în acest an VW Tiguan, cu peste 700.700 unități înmatriculate, în creștere cu 20% față de anul trecut. Celelalte SUV-uri din segmentul C au volume mai mici decât Duster și următoarele SUV-uri din segmentul B.
După Tiguan, cele mai vândute SUV-uri compacte sunt în acest an Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Peugeot 3008, Toyota C-HR, Ford Kuga, Cupra Formentor, Skoda Karoq și, în premieră pentru acest clasament, VW ID.4, primul SUV electric care intră în Top 10 în acest segment.

În segmentul SUV-urilor mari, D-SUV, s-a produs de asemenea o schimbare care am putea spune că nu mai surprinde pe nimeni. Tesla Model Y nu mai este cel mai vândut, fiind depășit de Skoda Kodiaq, care are o creștere de 31%, în timp ce modelul american a scăzut cu aproape 49%. Toyota RAV4 a scăzut și el semnificativ, cu -24%, posibil ca urmare a anunțării noii generații, dar care va sosi abia către finalul anului.
O surpriză este și intrarea lui BYD Seal în primele 10 SUV-uri de clasă medie, aici fiind urmat de Toyota bZ4X, care crește astfel la trei numărul modelelor electrice din Top 10.
În celelelalte segmente de SUV-uri lideri sunt, până cum, BMW X1, în segmentul premium compact, cu 40.200 unități, Mercedes GLC în segmentul premium mediu, cu 34.400 unități, și Audi Q6 e-tron, în segmentul SUV-urilor mari, reușind să depășească BMW X5 și Volvo XC90, cu 16.300 unități.