Toyota accelerează în Europa cu un nou record de vânzări

Auto/Transporturi   
Toyota accelerează în Europa cu un nou record de vânzări

Ambițiile Toyota de a ajunge din urmă marii producători din Europa, pe terenul acestora, sunt vizibile în rezultatele pe care compania japoneză le-a reușit în 2025, în primele șase luni ale anului. Mărcile grupului Toyota au atins o creștere peste cea înregistrată de piața europeană de automobile, cu ajutorul unul volum de vânzări record.

Vânzările Toyota Motor în Europa au crescut cu 1% în prima jumătate a anului 2025, pe o piață care s-a contractat cu -1,5%, la un total de 635.328 autovehicule, care au atins o cotă de 7,3% din totalul pieței. Regiunea acoperită de Toyota Motor Europe cuprinde atât Uniunea Europeană, cât și celelalte țări din Europa de Est, țările EFTA, Turcia, Israel și patru țări din Asia Centrală (Armenia, Azerbaidjan, Georgia și Kazahstan).

Urmărește-ne și pe Google News

Volumul vândut este cel mai mare din istoria prezenței Toyota în Europa, într-un semestru, și menține marca Toyota pe locul al doilea în vânzările europene, după VW, cu un total de 591.115 de vehicule.

FOTO O mare companie aeriană din Emiratele Arabe Unite vine în România. La conducere este un șeic CONFIRMARE CITEȘTE ȘI FOTO O mare companie aeriană din Emiratele Arabe Unite vine în România. La conducere este un șeic CONFIRMARE

Un volum istoric a fost realizat de japonezi și pe segmentul de propulsii electrificate, unde domină piața cu motoarele hibrid. În total, cele două mărci, Toyota și Lexus, au vândut 491.197 de vehicule BEV și HEV, cu 6% mai multe decât în anul precedent, ajungând la o pondere de 77% din totalul vânzărilor grupului.

O evoluție foarte bună a avut și marca premium Lexus, care și-a mărit vânzările cu +7%, obținând o cotă de 2,5% din piața auto premium, cu un volum de 44.213 vehicule. Divizia de vehicule comerciale, Toyota Professional, a crescut cu 12% față de anul precedent, la 80.449 unități.

Și pe segmentul pur electric, unde compania japoneză a intrat cu întârziere și are volume mici deocamdată, vânzările celor două mărci au crescut rapid, cu 42% față de anul precedent, cu 27.773 de vehicule Toyota și mai puțin de 1000 vândute de Lexus.

„În ciuda diferitelor dificultăți de pe piață, suntem încurajați de faptul că cererea consumatorilor pentru gama de vehicule electrificate Toyota și Lexus rămâne solidă”, spune Till Conrad, vicepreședinte executiv pentru Vânzări, Toyota Motor Europe.

Mixul de vehicule electrificate are diferențe majore între vestul Europei și Est, cu o pondere de 80% în vest și doar 58% în țările estice.

Probleme cu intrarea în Europa pentru BYD. Nemulțumiți de vânzări, reziliază contractul de distribuție într-o nouă țară, după Germania CITEȘTE ȘI Probleme cu intrarea în Europa pentru BYD. Nemulțumiți de vânzări, reziliază contractul de distribuție într-o nouă țară, după Germania

Cele mai bine vândute modele ale Toyota au fost Yaris Cross (103.580); Yaris (90.549); Gama Corolla (78.920); Toyota C-HR (76.432); Aygo X (50.083); RAV4 (43.558), iar dintre cele hibride și electrice în topul vânzărilor s-au aflat Yaris Cross Hybrid (103.574); Yaris Hybrid (90.074); Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (76.432); Corolla Hybrid (64.812); RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (43.024).

La Lexus, cele mai vândute modele au fost LBX Hybrid (14.757) și NX (13.607).

Toyota are în Europa o prezență extrem de puternică, cu opt fabrici, dintre care cinci de mașini și restul de motoare (cinci în UE, două în Marea Britanie și una în Turcia). În total, în aceste fabrici și în centrele de dezvoltare lucrează peste 26.000 de angajați. Compania spune că a investit peste 12 miliarde de euro în Europa în ultimii 35 de ani și are 28 de companii de vânzări în țările din regiune, cu 2.800 showroom-uri, situate în 53 de țări din UE și din regiune. Statisticile arată că pe șoselele din Europa circulă aproape 15 milioane de vehicule Toyota și Lexus.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota europa
vanzari toyota
toyota hibrid