Declinul vânzărilor cu care se confruntă mărcile europene în China a condus la un deznodământ mai puțin așteptat pentru a doua cea mai mare companie din lume, Volkswagen. O informație publicată de cotidianul german Handelsblatt și confirmată de constructorul german arată că una dintre uzinele pe care VW le deține în China, printr-un joint-venture cu chinezii de la SAIC, va fi închisă din lipsă de comenzi.
Volkswagen produce și vinde automobile în China prin intermediul a trei parteneriate, companii de tip joint-venture, pe care le deține cu trei parteneri diferiți: FAW, cea mai mare dintre ele, SAIC – VW și VW Anhui. Împreună, cumulează o cotă de piață de circa 15% în prezent, însă ponderea lor nu este egală, pentru că FAW acoperă aproape jumătate din totalul vânzărilor VW în China, iar celelalte două își împart, mai mult sau mai puțin egal, ce rămâne.
Din cauza scăderii accelerate a vânzărilor, parteneriatul cu SAIC își va închide fabrica din orașul Nanjing, după cum au confirmat reprezentanții companiei germane, asta după ce producția din uzină fusese suspendată din lipsă de comenzi. După cum se precizează într-un raport citat de jurnaliștii germani de la Handelsblatt, închiderea va avea loc în a doua jumătate a anului. „Putem confirma că uzina SVW Nanjing a încheiat producția”, a transmis VW printr-un comunicat.
În fabrica din Nanjing este produs modelul Passat, versiunea dedicată pieței chineze. Modelul ar urma să fie mutat într-o altă uzină.
Cele două companii, VW și SAIC, au mai multe fabrici în China, activitatea fiind menținută în celelalte dintre ele, chiar dacă volumul producției a fost redus în unele dintre acestea. VW și-a modernizat sau urmează să modernizeze unele dintre aceste uzine, pentru a le pregăti de producția de vehicule electrice.
CEO-ul VW, Oliver Blume, a anunțat încă de la salonul din Shanghai că activitatea din China va trebui să fie „ajustată”, ca urmare a presiunilor venite din piață. El a afirmat că VW are o capacitate „enormă” de producție, care trebuie ajustată.

Volkswagen are o strategie nouă dedicată pieței din China, pentru a putea recâștiga clienții și cota de piață pierdute în ultimii ani. Compania germană și-a pus bazele unei echipe complexe în această țară, care dezvoltă, împreună cu parteneri locali, modele dedicate clienților chinezi. La salonul din Shanghai, din acest an, au fost prezentate trei concepe diferite, fiecare dintre ele fiind realizat în colaborare cu unul dintre partenerii tradiționali, FAW, SAIC și Anhui.
VW ID.Aura, ID.Era și ID.Evo sunt numele celor trei modele prezentate în premieră în Shanghai, acestea fiind doar începutul unei noi strategii care cuprinde lansarea a 30 de vehicule complet noi în următorii trei ani. Constructorul german spune că sunt mașini destinate unor grupuri-țintă diferite, având o varietate de tehnologii și filozofii de proiectare. „Cele trei vehicule concept sunt rezultatul vizibil al strategiei noastre "În China, pentru China". Astfel, am făcut toate pregătirile necesare pentru a rămâne pe prima poziție printre producătorii auto străini din China”, a declarat Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen.
Stefan Mecha, CEO al mărcii VW pentru piața din China, spune că mai bine de 20 dintre noutățile ce vor fi lansate în următorii trei ani vor fi NEV, adică vor fi echipate cu propulsii electrice sau PHEV.