Victoria motorului cu combustie asupra celui electric: prima mașină electrică a mărcii Fiat are de-acum și motor mild-hybrid

Auto/Transporturi   
Victoria motorului cu combustie asupra celui electric: prima mașină electrică a mărcii Fiat are de-acum și motor mild-hybrid

Planurile italienilor de la Fiat de a stimula vânzările modelului Fiat 500 electric cu ajutorul unei propulsii bazată pe un motor cu combustie au devenit realitate. Noul Fiat 500 Hybrid  fost lansat oficial pe piață în Italia.

„O mașină pragmatică” a fost descrierea făcută de Olivier Francois, CEO-ul mărcii Fiat, modelului 500e care devine 500 Hybrid. Pragmatismul vine din renunțarea la propulsia complet electrică și adoptarea unui motor mild-hybrid din portofoliul Stellantis, care să readucă acest model în atenția clienților din toată Europa.

Urmărește-ne și pe Google News

Mai mult decât atât, nu vorbim despre un hibrid full, nici măcar despre un mild-hybrid pe 48 de volți, ci despre cel mai ușor posibil mild-hybrid, care are o arhitectură pe numai 12 volți, care permite o ușoară recuperare a energiei de frânare.

Trebuie să menționăm că momentul reprezintă o premieră în industria auto, fiind pentru prima datâ când un automobil conceput exclusiv cu propulsie electrică să primească un motor cu combustie.

Fiat 500e s-a lansat ca o mașină premium, cu un succes destul de bun la momentul debutului pe piață, dar care s-a stins foarte repede odată cu apariția unor competitori mai mari și mai accesibili. Singurul model care mai asigura vânzări solide pentru brandul Fiat ajunsese aproape inexistent, cu volume infime. Din acest motiv, conducerea grupului și a mărcii a decis în urmă cu aproximativ un an să demareze dezvoltarea versiunii cu combustie, prin preluarea motorului de pe Panda și de pe vechiul 500, cu baterie și motor de 12 de volți.

Prețul anunțat pentru piața din Italia pentru noul Fiat 500 mild-hybrid este de aproximativ 17.000 de euro, ceea ce îl face competitiv în segmentul A, unde concurența nu este foarte mare, dar unde modelul Dacia Spring, de exemplu, are acest preț cu propulsia electrică.

Motorul de bază este cel mai mic mild-hybrid din portofoliul Stellantis, cu trei cilindri, 1.0 litri, cu cutie manuală în șase trepte, cu o putere maximă de 70 CP, în timp ce motorul electric are doar 3,6 kWh, fiind alimentat de bateria proprie de 11 Ah. Datele tehnice vorbesc despre o reducere a consumului motorului cu combustie, prin recuperarea energiei, de 20 – 30%.

EXCLUSIV Renault și Ford transmit Guvernului român: Taxele vor mări semnificativ prețurilor mașinilor. Ramificații economice profund nefavorabile CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Renault și Ford transmit Guvernului român: Taxele vor mări semnificativ prețurilor mașinilor. Ramificații economice profund nefavorabile

Fiat 500 Hybrid va intra în producție în noiembrie la uzina Mirafiori, unde va fi produs în paralel cu versiunea electrică cu baterie. Mașina va avea aceleași versiuni de caroserie ca și modelul electric: hatchback, 3+1 și cabrio. Se estimează o producție anuală de circa 100.000 de unități, care se vor adăuga celor cu motor electric, din ce în ce mai puține, din păcate. Anul trecut, Foat 500 e s-a vândut în aproximativ 30.000 de unități (la jumătate față de 2023), iar în 2025, în primele 5 luni ale anului, vânzările au depășit cu puțin 7.000 de unități, la 50% față de perioada similară din 2024. De altfel, uzina din Mirafiori a fost nevoită să își oprească activitatea în mai multe rânduri, în 2024, din cauza lipsei de comenzi.

Modelul hibrid va fi oferit în aceleași trei versiuni de caroserie ca și modelul 500e - un hatchback, un model 3+1 și un model decapotabil. Este propulsat de un motor pe benzină de 1,0 litri, mild-hybrid, cu 70 CP, un sistem electric de 12 volți și o transmisie manuală cu șase trepte.

Prima generație a lui Fiat 500 a fost scoasă din producție în urmă cu aproximativ un an, din cauza imposibilității de actualizare a echipamentelor electronice ale mașinii astfel încât să respecte legislația europeană. Vânzările vechiului Fiat 500 depășeau 100.000 de vehicule anual.

viewscnt
Afla mai multe despre
fiat 500
fiat mild-hybrid
fiat electric