Metro intră pe pierderi în România pentru prima dată în ultimul deceniu

Retail   
Metro intră pe pierderi în România pentru prima dată în ultimul deceniu

Retailerul cash & carry Metro România, parte din grupul german cu același nume, adaugă 7% la afaceri, continuând trendul de creștere.

Astfel, cifra de afaceri a Metro România, unul dintre cei mai puternici retaileri alimentari prezenți pe piața locală, a ajuns la 11,3 miliarde de lei în 2024 (aproape 2,3 miliarde euro), față de 10,5 miliarde de lei în 2023 (2,1 miliarde euro).

Urmărește-ne și pe Google News

Rezultatul net a fost însă negativ, retailerul înregistrând în 2024 primele pierderi din ultimul deceniu. Ultimul an când Metro a mai consemnat pierderi a fost în 2014.

ULTIMA ORĂ VIDEO Piedone a închis Metro Militari CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Piedone a închis Metro Militari

Pierderile din 2024 s-au situat la 28,1 milioane lei (5,7 milioane euro), o scădere de 169% a comparativ cu anul 2023, când rezultatul net al companiei era de 41 milioane de lei (8,3 milioane euro).

Numărul de angajați a rămas aproximativ constant, de 3.981.

Retailerul Metro este prezent pe piața locală din 1996, fiind prima companie care a introdus în România un nou sistem de vânzare – cash & carry.

În prezent,  rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.

Agroland își majorează afacerile cu o cincime la T1 CITEȘTE ȘI Agroland își majorează afacerile cu o cincime la T1

La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.

Retailerul a dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afacerile în comunitățile locale, ajungând în prezent la peste 2.400 de magazine la nivel național. Astfel, se poziționează în prezent ca cea mai mare rețea de magazine independente din România.

Începând cu aprilie 2010, Metro România a introdus un nou concept, Metro Punct, pentru a veni în sprijinul clienților Revânzatori și HoReCa. 

Metro Cash & Carry România face parte din grupul german Metro, liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, specializat în deservirea clienților HoReCa și a comercianților independenți. 

Compania, fondată în Germania, în octombrie 1964, operează acum în 34 de țări din întreaga lume, are peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți, fiind unul dintre cei mai mari retaileri din lume.

viewscnt
Afla mai multe despre
metro românia
magazine