Leapmotor și Hyundai nu reușesc să detroneze Dacia Spring, liderul segmentului A electric din Europa

Auto/Transporturi   
Leapmotor și Hyundai nu reușesc să detroneze Dacia Spring, liderul segmentului A electric din Europa

Vânzările singurului automobil electric al mărcii Dacia au crescut substanțial în acest an, după facelift-ul de anul trecut, și mențin modelul pe primul loc în vânzările din Europa, pe segmentul supermini electric, în pofida unei concurențe acerbe. În ultimul an, brandul chinezesc Leapmotor și coreenii de la Hyundai au amenințat poziția Dacia cu modele accesibile, dar cifrele arată o dominație clară a lui Spring.

Leapmotor T03, cel mai mic model al mărcii chinezești reprezentată în Europa de Stellantis, nu a reușit deocamdată să convingă publicul și să se apropie cu vânzările de cele ale Dacia Spring, potrivit celor mai noi statistici din segmentul A electric. Chinezii au lansat mașina în 2024, cu start al comenzilor în vara trecută și cu primele livrări în septembrie – octombrie, inclusiv în România, care s-a numărat printre țările din prima serie aleasă de constructor. Având un preț sub 20.000 de euro, Leapmotor a vândut în 2025, în primele cinci luni din acest an, numai 4.600 de unități, pe toate piețele din Europa. Mașina a fost produsă pentru scurt timp în uzina Stellantis din Polonia, din seturi CKD, însă compania a decis să renunțe la această soluție, din motive tehnice și legislative.

Urmărește-ne și pe Google News

Un al doilea model introdus pe piață la finalul lui 2024 - începutul lui 2025, Hyundai Inster, a ratat și el, deocamdată, lupta directă cu Dacia Spring, însă cifrele raportate sunt ceva mai bune decât în cazul modelului din China. Cu 10.800 de unități vândute, Inster a avut un debut ceva mai consistent, simultan cu preluarea de către Xavier Martinet, fostul director de vânzări și marketing al Dacia, a funcției de CEO Hyundai Europe.

Dacia Spring rămâne în acest fel liderul segmentului supermini electric ( A-BEV), cu un volum vândut, în primele cinci luni, de 15.700 de vehicule, după o creștere de peste 60% a vânzărilor în raport cu perioada similară din 2024. Practic, cele două concurente lansate cu speranță în Europa de mărcile lor abia reușesc împreună să egaleze vânzările Spring.

Modelul Dacia are un preț de 16.900 de euro pe aproape toate piețele pe care este prezentă, rămânând astfel cel mai ieftin automobil electric din Europa și beneficiind de o combinație baterie – motor care ține mașina la cel mai scăzut consum de energie de pe piață. Motorul actual are 65 CP, iar bateria a rămas la valoarea similară de la momentul lansării pe piață, 26,3 kWh. În acest fel, consumul declarat de Dacia este de 14,5 kWh/100 km, iar autonomia oficială atinge 227 km în regim mixt (date WLTP), respectiv 305 km în regim urban. Performanțele nu sunt cele mai bune din segment, dar susțin cel mai bun consum și cel mai mic cost de deținere, ceea ce pentru o mașină de oraș, dedicată navetei zilnice, este un criteriu important.

EXCLUSIV Renault și Ford transmit Guvernului român: Taxele vor mări semnificativ prețurilor mașinilor. Ramificații economice profund nefavorabile CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Renault și Ford transmit Guvernului român: Taxele vor mări semnificativ prețurilor mașinilor. Ramificații economice profund nefavorabile

Cu vânzările atinse în primele cinci luni, Dacia Spring reușește să se mențină și în primele cinci mașini din segmentul A general, indiferent de tipul de propulsie, fiind devansat de patru modele cu benzină. Liderul segmentului este Fiat Panda, în timp ce pe locurile următoare se află Toyota Aygo X, Hyundai i10 și Kia Picanto.

Mai mulți producători europeni au anunțat că vor lansa mașini în segmentul în care se află Dacia Spring, VW și Renault fiind cei mai importanți. Cele două modele, VW ID.1 și Renault Twingo vor fi lansate în următorii doi ani, dar ele vor fi nevoite să concureze cu o nouă generație a lui Spring, care este posibil să poarte un alt nume și care va fi prezentată peste doar un an.

De asemenea, BYD și-a lansat în Europa, luna trecută, tot pe acest segment, propriul model, Dolphin Surf, care are un preț mai mare decât Spring, aproximativ 19.000 de euro, afectat de taxele vamale datorate de compania chineză. Deocamdată, vânzările acestui model s-au limitat la 500 de exemplare, cele destinate dealerilor europeni.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring
hyundai inster
leapmotor t03
masini de oras electrice