Constructorul suedez Volvo readuce în actualitate un nume istoric, XC70, pentru cel mai nou model al său, care va dispune de propulsie hibridă cu încărcare la priză. Grupul motopropulsor a fost dezvoltat de compania Horse, care a fost creată de Renault și Geely și care are inclusiv o uzină în România.
Volvo a prezentat primul său plug-in hybrid cu autonomie extinsă, așa cum a fost denumit de companie, mașina urmând să ofere o baterie electrică capabilă să susțină rularea exclusiv electrică pentru aproximativ 200 km.
Mașina nu este un vehicul electric cu autonomie extinsă (range extender), deși denumirea explicativă ar putea crea confuzie.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Noul Volvo XC70 este un SUV clasic, spre deosebire de vechiul XC70 care era o versiune crossover a break-ului V70. Mașina a fost dezvoltată pe noua platformă SMA, dedicată propulsiei hibrid plug-in, și are ca principală țintă piața din China, unde cererea de mașini cu autonomie mare, PHEV și EREV, este din ce în ce mai mare.
Platforma SMA include grupul plug-in hybrid dezvoltat de Horse Powertrain, compania de motoare și cutii de viteze creată de Geely, proprietarul Volvo, împreună cu Renault. Geely a contribuit la activele Horse cu propria divizie Aurobay, care s-a ocupat de noul motor benzină - electric.
Compania suedeză deținută de Geely spune că va lansa pentru comenzi noul model la sfârșitul acestui an, dar pentru clienții chinezi. Alte piețe ar putea primi noul model „într-o etapă ulterioară”, ceea ce înseamnă că mașina nu a fost gândită de la bun început pentru piețele din Europa sau SUA.
„XC70 marchează intrarea noastră strategică în segmentul hibrid plug-in cu autonomie extinsă, o punte perfectă către electrificarea completă”, spune Håkan Samuelsson, CEO al Volvo Cars. „Ne permite să menținem și să dezvoltăm un portofoliu de produse echilibrat, oferind în același timp o alternativă extrem de atractivă clienților care nu sunt încă pregătiți pentru mașini complet electrice. Acesta este, de asemenea, un exemplu de regionalizare, în care ne adaptăm nevoilor pieței locale.”

Volvo intră cu noul model pe lista companiilor care au investit în extinderea autonomiilor electrice ale hibridelor cu încărcare, pentru a le face mai atractive, ca alternative la mașinile complet electrice. În acest moment, mai multe companii din China, dar și unele din Europa, încep să ofere mașini PHEV cu baterii care generează autonomii de aproximativ 200 km.
Designul noului XC70 este în linie cu restul gamei, inclusiv cu facelift-urile modelelor XC60 și XC90, care au beneficiat de o prelungire a vieții și un redisign, în ultimul an. Dimensiunile exacte nu au fost anunțate, dar primele informații transmise de compania vorbesc despre „dimensiuni medii”, mașina urmând să fie „puțin mai mare și spațioasă decât XC60”.

