Amrest Coffee SRL, compania care operează lanțul de cafenele Starbucks pe plan local, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 201 milioane lei (40,5 milioane euro), cu 1% mai mică decât în 2023.
Profitul companiei s‑a prăbușit, scăzând cu 90%, de la 12 milioane lei în 2023 la doar 1,2 milioane lei în 2024.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În același interval, datoriile au fost reduse de la aproape 33 milioane lei în 2023 la 23,4 milioane lei în 2024, iar numărul mediu de angajați a scăzut cu 6%, ajungând la 641.
Anul 2024 marchează a doua scădere a cifrei de afaceri în istoria companiei pe piața locală, după 2020 (anul pandemiei), conform datelor analizate de Profit.ro.

2023 a fost însă cel mai bun an din perspectiva vânzărilor înregistrate de către cafenele Starbucks.
Starbucks are o prezență consolidată de aproape două decenii în România, numărând peste 50 de cafenele.

Lanțul de cafenele Starbucks din România este operat de grupul polonez AmRest Holdings, care deține franciza pentru brandul american în România și Bulgaria din 2015.
AmRest a preluat integral operațiunile locale Starbucks (anterior gestionate de Marinopoulos Coffee SEE) pentru o sumă estimată la 16 milioane de euro.

În momentul preluării în 2015, existau 14 cafenele Starbucks în România.
Conform informațiilor disponibile, AmRest continuă să dețină dreptul de franciză pentru Starbucks în România până cel puțin în anul 2028, după o prelungire recentă a acordului.
În prezent, AmRest operează în regiune peste 430 de magazine Starbucks, inclusiv în România, Polonia, Cehia, Ungaria, Bulgaria etc.

La nivel global, la finele trimestrului al doilea al anului fiscal 2025 (încheiat la 30 martie 2025), Starbucks opera 40.789 de magazine, dintre care 17.122 în America de Nord și 7.758 în China, restul de 22.162 în piețe internaționale (inclusiv Europa), potrivit rapoartelor financiare ale companiei.

Numărul magazinelor internaționale inaugurate în primele două trimestre ale anului în curs a fost în creștere cu 6% comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Starbucks urmărește în continuare extinderea în piețe emergente, având planificată inaugurarea a peste 3.000 de noi magazine pe an la nivel global, majoritatea în afara SUA.
Starbucks a fost fondată în 1971 în Seattle, SUA, de Jerry Baldwin, Zev Siegl și Gordon Bowker, ca o mică prăjitorie care vindea boabe de cafea. Transformarea în lanț de cafenele a început odată cu venirea lui Howard Schultz în 1982, care s-a inspirat din cultura espresso-barurilor italiene. În 1987, Schultz a cumpărat compania și a început extinderea agresivă.

Starbucks este listată pe bursă din 1992 (NASDAQ: SBUX) și a devenit un gigant global, cu peste 40.000 de cafenele în peste 80 de țări în 2024.
În România, grupul polonez AmRest mai deține 10 restaurante Burger King, însă nu mai are dreptul să extindă rețeaua în regiune, ca urmare a unei decizii luate de compania-mamă din SUA. În prezent, dezvoltarea rețelei Burger King pe piața locală este gestionată de compania Rex Concepts.
Cele 10 restaurante Burger King din România i-au adus grupului AmRest venituri de 95 milioane de lei în 2024 (19,1 milioane euro), mai mari cu 2% față de 2023.
Și în cazul restaurantelor profitul net a înregistrat o scădere, de 7%, ajungând la 4,1 milioane de lei.